A Manor Marussia csütörtökön bejelentette, hogy teljesítették az FIA 2015-ös töréstesztjeit, így nincs akadálya annak, hogy részt vegyenek a jövő heti Ausztrál Nagydíjon. A tél során megmentett brit istálló a tavalyi Marussia módosított változatával áll rajthoz.
„Ez egy új autó, amiben jelentős mértékű az áthozott alkatrészek száma. Ebben benne foglaltatik a 2014-es karosszéria, de teljesen átalakítottuk az összes 2015-ös biztonsági fejlesztéssel” – mondta Greame Lowdon, a csapat elnöke.
„Az egész autónak meg kell felelnie a 2015-ös szabályoknak, így mindenképpen szükség volt egy új orrkúpra, és új töréstesztekre. Nem az egész autót hoztuk át tavalyról, de az alkatrészek közül rengeteget. Úgyhogy, ez erősen a ’14-es autón alapul, de teljesen megfelel a 2015-ös szabályoknak.”
Lowdon azt is elmondta a Reutersnek, hogy egynél több „nagyon gyors, fiatal versenyzővel” tárgyalnak arról, hogy Will Stevens csapattársa legyen 2015-ben. A tempó mellett azt is fontosnak tartják, hogy a leendő pilóta mentalitása illeszkedjen a fejlődésre törekvő csapathoz.
Miután a csődhelyzetben a csapat munkaerejének jelentős része távozott, újra kell építeni a Manor Marussia mérnöki gárdáját is. Az istálló vezetése figyelemre méltó döntést hozott azzal, hogy leigazolták a francia Nicolas Perrint, aki a versenyhétvégéken zajló mérnöki munkáért felel majd.
Perrin azzal keltett feltűnést az elmúlt hónapok során, hogy saját vállalkozásában „nyílt forráskódú” LMP1-es és F1-es autókat kezdett tervezni, a finanszírozást pedig tagdíjak révén teremtette elő. Nem tudni, hogy ezzel a projekttel mi lesz, de a szokatlan üzleti modell miatt Perrin szerződtetése mindenképpen érdekes lépés.
A francia szakember korábban a Courage, a Pescarolo és a Reynard alkalmazottjaként prototípus-versenyautók tervezésében vett részt, de 2005 és 2010 között dolgozott a Williamsnél is.
Amikor felmerült a Manor megmenekülésének lehetősége, Justin King neve merült fel elsőként lehetséges befektetőként. A brit Sainsbury’s áruházlánc volt elnöke végül csak a csapatot ténylegesen finanszírozó Stephen Fitzpatrick tanácsadójaként, és a csapat „átmeneti elnökeként” vállalt szerepet.
Kinget korábban Bernie Ecclestone munkakörével is összefüggésbe hozták, de a brit üzletember világossá tette, nem szándékozik Ecclestone helyébe lépni.
„Azt mindig is egyértelműen közöltem, hogy soha sem jelentkeztem olyan munkahelyre, ahol nem volt betöltetlen állás, és itt nincs” – közölte King. „Megértem, hogy az emberek összefüggéseket látnak, de ez a fiam miatt van” – utalt a 21 esztendős Jordan Kingre, aki idén a GP2-ben versenyez majd.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!