Beperelte a Saubert tavalyi tartalékpilótája, Giedo van de Garde, aki azt állítja, egyoldalúan bontották fel a szerződését, ezért most versenyzőülést követel magának az idénynyitó Ausztrál Nagydíjra. A keresetet a helyi, Victoria-állami bíróságra nyújtotta be.
„2014 novemberének elején Mr. Van der Gardét arról tájékoztatta a Sauber vezérigazgatója, Ms. Monisha Kaltenborn, hogy a csapat két versenyzőülését másoknak adják, ezért neki 2015-ben nem lesz helye a csapatnál" – áll az indoklásban. „Az alperest arra utasították, hogy tartózkodjon minden olyan lépéstől, amely megfosztaná Mr. Van der Gardét attól a jogától, hogy a Sauber egyik versenyzőjeként vegyen részt a Forma-1 2015-ös szezonjában."
A svájci istálló teljesen lecserélte tavalyi párosát: Esteban Gutiérrez és Adrian Sutil helyett Marcus Ericssont és Felipe Nasrt igazolták le, tesztpilótának pedig Raffaele Marciellót. Nem Van der Garde volt az egyetlen, aki azt állította, a Sauber megszegte a szerződését, Sutil ugyanis múlt novemberben szintén arra panaszkodott, hogy jogalap nélkül, önkényesen küldték el. Sajtóértesülések szerint ezt csak jelentős összegű kárpótlás fizetése mellett tehették meg, mert Sutil szerződése 2015 végéig volt érvényes.
Ericsson egyébként elárulta, hogy mielőtt az idén csapattársak lett a Saubernél, kifejezetten rossz volt a viszonya Nasrral, 2012-ben és 2013-ban, a GP2-ben ugyanis többször összeakaszkodtak.
„Gyakran harcoltunk a pályán úgy, hogy baleset lett a vége" – nyilatkozta Ericsson. „Mindketten nagyon kompetitívek vagyunk, de az előszezoni tesztek során már jól együtt tudtunk dolgozni. A GP2-es idők óta nem beszéltünk egymással, amikor azonban Felipe aláírt a Sauberhez, megkerestem, és gratuláltam neki. Aztán azt mondtuk, felejtsünk el mindent, ami a múltban történt!"
A 24 éves Ericsson tavaly a Caterhammel mutatkozott be az F1-ben. A legjobb eredménye a 11. hely volt, de a gyenge kezdet után magára talált, és tisztességesen helytállt csapattársával, Kamui Kobajasival szemben. Ettől függetlenül nem titok, hogy az előző szezont története során először pont nélkül záró Sauber az idén fizetős versenyzőket szerződtetett.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!