Hiába sikerült lóhalálában megmenteni a csődeljárástól a Marussia jogutódját, a Manort, és hiába jutott el a csapat óriási erőfeszítésekkel az idénynyitó helyszínére, Melbourne-be, az első szabadedzésen technikai problémák miatt nem tudtak részt venni.
A Manor versenyzői, Will Stevens és Roberto Merhi tétlenségre voltak ítélve a garázsban, a csapatnak ugyanis újra kellett telepítenie az autók működéséhez – például a hajtáslánc vezérléséhez – szükséges szoftvereket, mert amikor a felszerelésük egy részét elárverezték, az összes merevlemezük is törlésre került. Mivel bonyolult, több különböző fejlesztőtől származó célprogramokról van szó, amelyeket egymással is össze kell hangolni, a feladat elvégzése meglehetősen sok időt vesz igénybe.
„Ezek az autók rendkívül összetettek, és az infrastruktúra, amellyel a garázshoz kapcsolódnak, különösen bonyolult. A tesztelés első napján nem lenne szokatlan egy ilyen szituáció" – mondta a Sky Sportsnak a Manor sportigazgatója, Graeme Lowdon. „Versenyezni vagyunk itt, és a lehető leggyorsabban túl kell lendülnünk a kezdeti nehézségeken. Ehhez azonban módszeresen kell dolgoznunk; apróságok is lehetetlenné tehetik, hogy kimenjünk a pályára."
Mivel a feltámadása csak az utolsó pillanatban vált biztossá, a Manor egyetlen kilométert sem tett meg az előszezoni teszteken, és a tavalyi autójukat lóhalálában újították fel, az idei technikai szabályokhoz igazítva. Egyelőre nem világos, hogy mikorra készülnek el a szoftverek telepítésével, de elképzelhető, hogy csak a szombat délelőtti szabadedzésen hajthatnak majd először pályára.
A pénteki délelőtti tréningen a Giedo van der Gardével folytatott pereskedés miatt nem vett részt a Sauber sem. Bár a bíróság a holland versenyzőnek adott igazat, ő a svájci csapattól még paddock-belépőt sem kapott, és valószínűleg a szuperlicencét sem tudják időben kiadni ahhoz, hogy autóba ülhessen az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén. Sőt a helyi hatóságok a Sky szerint már arra készülnek, hogy letartóztassák a Sauber főnökét, Monisha Klatenbornt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!