A McLaren fennállása egyik leggyengébb időmérőjét teljesítette Melbourne-ben, ahol még arra sem volt esélyük, hogy a Q2-be jussanak. Pénteken még reménykedtek abban, hogy a Manor autóit legyőzve nem kell majd az utolsó sorból rajtolniuk, de a kis csapat távollétében senkit nem tudtak megelőzni.
Jenson Button a kínos szereplés ellenére nem volt túl csalódott, hiszen a McLarennél előre tudták, hogy az idénynyitón még nehéz lenne felvenni a versenyt a középmezőnnyel. „Nem lepett meg a teljesítményünk. Már a téli teszteken tudtuk, hogy nem elég jó a tempónk, ezért tisztában voltunk vele, hogy itt még nem leszünk versenyképesek" – mondta, majd hozzátette, magát az autót továbbra is jónak érzi.
„Tudom, hogy nagy a lemaradásunk, de alapvetően egy jó autó van alattam, és minden körrel egyre többet tanulunk, egyre tapasztaltabbak leszünk" – magyarázta a brit, aki szerint az a legnagyobb probléma, hogy a Honda egyéves lemaradásban van a többi motorszállítóhoz képest, ezt a hátrányt azonban idővel ledolgozhatják.
„Ha megkérdeznék, hogy egy olyan autóban ülnék-e szívesebben, amelyből kihozzák a maximumot, de éppen elér a pontszerző helyekig, vagy a mi mostani autónkban, akkor az utóbbit választanám" – tette hozzá. „Hiszen tudom, hogy még sok minden van bennünk, és a jövőben kisülhet valami remek dolog ebből az autóból."
Button ugyanakkor elismeri, hogy a jelenlegi helyzetük nem sok reményt ad a vasárnapi futamra, már az is meglepő lenne, ha egyáltalán célba érnének. „Eddig 12 kör volt a legtöbb, amit egyhuzamban megtettem" – mondta. „Nehéz verseny lesz, de biztosan rengeteget tanulunk majd belőle."
Hasonlóan vélekedett Kevin Magnussen is, aki az időmérőn még Buttontól is kikapott 6 tizeddel. „Az első etapom jól sikerült a Q1-ben, de utána volt egy kis problémám a motorral" – árulta el. „Ez nem sokat számított, hiszen amúgy is szerencsére lett volna szükségünk a Q2-be kerüléshez."
Magnussen megerősítette, hogy az autó vezethetőségén nem érződik, hogy milyen gyenge teljesítményre képes. „Egyszerűen nem vagyunk elég gyorsak, de egyébként jónak tűnik az autónk, és az aerodinamika is jobb, mint tavaly" – bizonygatta. „A Honda nagyszerű munkát végez, csak azért vagyunk hátrányban, mert ők a többiek után szálltak be."
A dán hozzátette, a pontszerzésben egyelőre nem szabad reménykedni, de így is nagyon hasznos lesz számukra a versenyhétvége. „Ha sikerül célba érnünk, rengeteg tapasztalatot gyűjthetünk, de ha kiesünk, akkor is tudunk belőle tanulni valamit" – vélekedett.
A Honda F1-es programjának főnöke, Jaszuhisza Arai elárulta, a motorból valószínűleg most is többet lehetne kihozni, de a szándékosan nem feszegetik a határaikat, és szombaton a körülmények sem kedveztek nekik.
„Ma melegebb volt a hőmérséklet, ezért még nehezebb dolgunk volt amiatt, hogy óvatos motorbeállításokat használtunk. Előre eldöntöttük, hogy az idénynyitón nem fogjuk kockáztatni, nehogy elveszítsünk akár egyetlen motort is. Ez azt jelenti, hogy valójában ennél több van bennünk" – magyarázta Arai.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!