Hétfőn látott napvilágot, hogy a Volkswagen igazgatótanácsában zajló hatalmi harcok újabb állomásaként a felügyelőbizottság korábbi elnöke, a 78 esztendős Ferdinand Piech és felesége kénytelen volt lemondani, és távozni az Audit is magában foglaló német konszern éléről.
Piech régóta ellenezte a VW csoport bármely márkájának F1-es szereplését, állítólag azért, mert nem ápolt jó kapcsolatot Bernie Ecclestone-nal, bár a brit üzletember saját elmondása szerint erről korábban nem hallott.
A németek vezérkarában viszont úgy hírlik, több befolyásos vezető is támogatna egy F1-es programot, köztük Martin Winterkorn, a VW pozíciójában megerősített vezérigazgatója, és Rupert Stadler, az Audi vezetője is.
A BBC úgy tudja, hogy Piech januárban megvétózta az F1-es belépés tervezetét. Ennek része lett volna, hogy az Audi 500 millió fontért megvásárolta volna a Red Bull angliai csapatát, a megállapodásra állítólag Dietrich Mateschitz és a németek is rábólintottak, de Piech végül úgy döntött, hogy „ezt inkább ne csináljuk.”
A Red Bull kivonulása a Forma-1-ből csak várakozásoktól elmaradó szezonkezdet után lett téma, és bár Dietrich Mateschitz maga is elismerte, hogy felmerülhet a távozásuk lehetősége, Helmut Marko szerint az Audinak sem eladó a többszörös világbajnok istálló. Az osztrák viszont „csak” 300 millió eurós értékről beszélt.
A négykarikás márka álláspontja egy esetleges F1-es szereplés kapcsán az igazgatótanács szerkezetének átalakulása miatt sem változott. A vállalat egyik szóvivője a BBC-nek elmondta: „A jelenlegi helyzet az, hogy az Audinak nincs szándéka belépni az F1-be.”
Hozzátette, hogy a márka nemrég megnyitott motorsport-létesítménye már most is kihasznált a Sportautó Világbajnokságban (WEC) és a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) való szereplésük miatt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!