Tavaly, az új turbókorszak első évében a Renault motorját tartották a leggyengébbnek a mezőnyben, a franciák azonban biztosak voltak benne, hogy idén közelebb tudnak kerülni a mezőnyt uraló Mercedeshez. Az első két futam alapján azonban ennek az ellenkezője történt: a tél során még nagyobb hátrányra tettek szert, ráadásul a megerősödő Ferrari is alaposan lehagyta őket.
A Renault motorjait idén már csak a Red Bull és annak fiókcsapata, a Toro Rosso használja. A 2010 és 2013 között – szintén a Renault motorjaival – négy világbajnoki címet bezsebelő osztrákok az elmúlt hetekben kemény megjegyzésekkel illették a motorszállítójukat, amire a Renault visszavágott: szerintük az RB11-essel is komoly tervezési problémák vannak, ráadásul hazugsággal is vádolták az istállót.
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko most a Servus TV-nek nyilatkozva elárulta, a felek a napokban megegyeztek, hogy véget vetnek a nyilvánosság előtt zajló vádaskodásnak. „Találkoztunk, és megbeszéltük, hogyan fogunk együttműködni a szezon hátralévő részében" – mondta az osztrák. „Nem kell szeretnünk egymást, de szükségünk van egy működő motorra."
Marko szerint a jelenlegi szabályok mellett „lehetetlen" lenne utolérniük a riválisaikat, de van esélyük a felzárkózásra, hiszen korábban is megmutatták, hogy a legjobb motor nélkül is tudnak bajnoki címeket és futamokat nyerni. „Láthatjuk, mennyit fejlődött a Ferrari is. A Renault mérnökei szerint az év végére mi is elérhetjük ezt a szintet, és újra az élmezőnyben harcolhatunk" – mondta Marko néhány nappal azután, hogy Danyiil Kvjat és Daniel Ricciardo csak a 9. és 10. helyeket tudták megszerezni a Malajziai Nagydíjon. „Megegyeztünk, hogy véget vetünk a vitának, és inkább arra koncentrálunk, hogy közös erővel kikeveredjünk ebből a helyzetből."
Marko hozzátette, a Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul valószínűleg felfokozott érzelmi állapotban nyilatkozott, amikor csúsztatással vádolta Adrian Newey-t. „Ezeket a megjegyzéseket az érthető módon erős érzelmek vezérelték" – mondta. „Sőt talán nem is voltak olyan durvák azok a bírálatok – Cyril szavait franciából fordították át, és talán túl erős szavakat használtak."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!