A Toro Rossót nem érdekli, hogy legyőzi-e a Red Bullt

F1 Grand Prix of Malaysia KUALA LUMPUR, MALAYSIA - MARCH 29:  Daniel Ricciardo of Australia and Infiniti Red Bull Racing and Daniil Kvyat of Russia and Infiniti Red Bull Racing drive next to Max Verstappen of Netherlands and Scuderia Toro Rosso during the
KUALA LUMPUR, MALAYSIA - MARCH 29: Daniel Ricciardo of Australia and Infiniti Red Bull Racing and Daniil Kvyat of Russia and Infiniti Red Bull Racing drive next to Max Verstappen of Netherlands and Scuderia Toro Rosso during the Malaysia Formula One Grand Prix at Sepang Circuit on March 29, 2015 in Kuala Lumpur, Malaysia. (Photo by Lars Baron/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150329-00125 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A konstruktőri világbajnokság 5. helyének megszerzése a Toro Rosso idei célja, és bár James Key technikai igazgató elismeri, hogy ehhez erős riválisokat kell legyőzni, bízik az európai fejlesztéseik ütemében.

Az első két futam egyik kellemes meglepetését szolgáltatta az F1-es történelem legfiatalabb pilótafelállásával szereplő Toro Rosso, amely a Kínai Nagydíj előtt a konstruktőri pontverseny 5. helyén áll. Ez megfelel a csapatfőnök, Franz Tost elvárásainak, akit nem feszélyez az sem, hogy Helmut Marko felháborodása ellenére a nagy testvérüket, a Red Bullt is megelőzik.

„A célunk nem az, hogy a Red Bull előtt végezzünk” – jelentette ki Tost az Autosportnak. „Csak az 5. helyen akarjuk zárni a szezont a konstruktőrök között. Nem érdekel, hogy kik vannak mögöttünk. Ahhoz, hogy elérjük a célunkat, pontokat kell gyűjtenünk, mese nincs.”

A faenzai istálló elsősorban két fiatal pilótája, Carlos Sainz és Max Verstappen magabiztos teljesítménye miatt keltett feltűnést, de az újoncok remek eredményeihez egy ütőképes autóra is szükség volt. A Toro Rosso technikai igazgatója szerint a versenyzők mellett a csapat többi tagját is motiválják az első két futamon elért eredmények.

Verstappen a két Red Bull előtt Malajziában Forrás: 2015 Getty Images/Lars Baron

„Remélhetőleg elég jó helyzetbe hoztuk az autót ahhoz, hogy az 5. hely körüli pozíciókért harcoljunk. A körülöttünk lévő csapatok nagyok, jelentős erőforrásokkal, úgyhogy számunkra ez nem könnyű feladat, de meg kell próbálnunk” – ismerte el a brit tervező. „A jó hír az, hogy mindenki úgy érzi, megtettük, amit lehetett. Lélektani szempontból ez igen fontos.”

Key nem becsüli alá a mögöttük lévő istállókat, köztük a Renault-t hangosan kritizáló testvércsapatukat, a Red Bullt, és a Honda erőforrás miatt egyelőre pont nélküli McLarent. Ugyanakkor elárulta: már hónapok óta készülnek az F1-es fejlesztési verseny legintenzívebb, európai szakaszára, így optimista a közelgő versenyekkel kapcsolatban.

„Körül kell nézni, hogy kik vannak mögöttünk: a McLarennek nyilvánvalóan megoldandó problémái akadtak, a szezon előrehaladtával fejlődni fognak a motorpartnerükkel együtt” – vázolta. „Az ellenfeleink elég jók lesznek a fejlesztések terén, erről nem feledkeztünk meg. November óta dolgozunk az európai újításainkon, szóval azok is jól állnak.”

Jól reagált a Renault

A melbourne-i idénynyitó óta folyamatos téma a Red Bull és a Renault nyilvános háborúja a francia erőforrások gyenge teljesítménye és megbízhatatlan működése miatt, melynek következtében a Red Bull az élmezőnyből az üldözők közé csúszott vissza.

Az elvárások nyilván mások a Toro Rossóval szemben, az olasz kis csapat viszont Verstappen ausztráliai kiesésétől eltekintve kevésbé küszködik a motorokkal, ráadásul Key szerint az első két futam között javult is a helyzet.

„El kell mondanom, hogy a Renault jelentős előrelépést tett Melbourne-höz képest. Ott felmerültek problémák, amelyek kellemetlenül érintettek minket, például a vezethetőség terén. Malajziára viszont remek munkát végeztek, és a versenyzőink is elégedettek voltak” – mondta.

A motor „még mindig nem tökéletes, de sokkal jobb volt annál, mint amit az első versenyen használtunk" - tette hozzá Key. "Szükségünk van a teljesítményre, mert a Ferrari jelentősen fejlődött, és a Mercedes is erős. Viszont úgy gondolom, a problémás melbourne-i hétvégére a Renault nagyon frappánsan válaszolt.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!