Három futammal a 2015-ös világbajnokság rajtja után igen kilátástalan helyzetben van a Red Bull, amely az idei szezonra rendelkezésre álló négy motorból már hármat beépített az autóiba, és a megbízhatóság mellett a teljesítmény terén is elmarad a Mercedestől és a Ferraritól.
A tavaly még három futamgyőzelmet arató Daniel Ricciardo az idén a középmezőnyben kénytelen vívni az ellenfelekkel, de reméli, hogy az istálló szerencséje akár egy csapásra is megváltozhat, és akkor elmozdulhatnak a konstruktőri tabella 5. helyéről.
„Szerintem lennie kellene egy bűvös gombnak a csapat mögött álló emberek keze ügyében. Remélem így is van” – nyilatkozta a gyakran mosolygó ausztrál. „Nem akarok túlzottan pörögni a jelenlegi helyzeten, mert könnyű lenne elkeseredni. A csapat képes akár nagy lépést is tenni előre. A Ferrari példája is azt mutatja, hogy mi is meg tudjuk csinálni.”
Bár az RB11-nek sok problémás eleme van, a legfőbb gondot mégis a sokat kritizált Renault erőforrás okozza. A helyzet már állóháborúvá fajult a Red Bull és a beszállítója között, ennek ellenére Cyril Abiteboul közölte, nem változtatnak az eredeti fejlesztési stratégiájukon.
„Felvázoltunk egy tervet a zsetonok felhasználására vonatkozóan” – jelentette ki a Renault Sport F1 vezetője. „A motortechnológia nem úgy működik, hogy vasárnap este csak úgy befolyásolni lehet. Figyelembe kell vennünk a futamon történteket, és beilleszteni a fejlesztési stratégiába, de a zsetonok felhasználását már előre megterveztük.”
A Renault az előszezon során az ellenfeleknél kevesebb zsetont használt el, így papíron több fejlesztési lehetőségük van a többi gyártóhoz képest, de ez nem jelenti automatikusan azt, hogy fel tudnak zárkózni a szezon hátralévő részében.
„Természetesen van igény arra, hogy egy erősebb, új specifikációval álljunk elő, mert lemaradásban vagyunk a teljesítmény és a megbízhatóság terén. Most erősítjük a szándékainkat az előrelépést illetően” – mondta a francia, azt viszont nem ígérte meg, hogy a tervezettnél gyorsabban tudnak majd javulni.
„Ebben nem vagyunk teljesen biztosak, mert a motortervünk hosszú távú, és nem leszünk képesek hirtelen megoldani olyan problémákat, amelyekkel másfél éve küzdünk csak azért, mert volt egy rossz versenyünk. Van egy olyan tervünk, amellyel a lehető leggyorsabban el tudjuk használni a zsetonjainkat, de nem szabad valami olyasmibe hajszolnunk magunkat, ami nem hatékony a felhasználás szempontjából.”
Nagy a mozgás mostanában a Renault háza táján: a szezon előtt felmerült, hogy gyári csapatot indítanak, majd azt is elképzelhetőnek tartották, hogy kiszállnak az F1-ből, lehetséges a Toro Rosso átfestése a franciák színeire, és a pletykák szerint a Lotus visszavásárlása sem kizárt a részükről.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!