Továbbra is meghatározó téma az F1-ben érdekeltek körében a Renault erőforrásainak vártnál gyengébb teljesítménye, és a Red Bull elégedetlensége a kialakult helyzet miatt, ami a két éve még verhetetlennek tűnő csapat hátracsúszásához vezetett.
A Renault problémái összetettek, szinte napról napra újabb részletek derülnek ki az F1-ben csaknem 4 évtizede érintett gyártó nehézségeinek okairól. Cyril Abiteboul, a márka motorfejlesztését végző cég irányítója most az elmúlt hónapok során megváltozó szabályokra mutatott rá.
„Agresszívan fejlesztettünk a télen, de azt gondolom, a szabályok nem segítették a munkánkat” – mondta a Renault Sport F1 vezetője az ESPN-nek. „Talán emlékeznek, elég sok volt a – zavarnak nem nevezném, de – hezitálás azzal kapcsolatban, hogy a zsetonok felhasználásának szabályozása megváltozik-e vagy sem, ezért fel kellett készülnünk arra, hogy már az első versenyre elhasználjuk mind a 32 zsetont. Erre végül nem lett szükség.”
„Azt hiszem, csak december 16-án erősítették meg, hogy a szezon közbeni fejlesztéseket is engedélyezik. A körülmények tehát nem voltak éppen ideálisak a felkészüléshez.”
Az FIA szándéka szerint márciustól a szezon végéig csak a megbízhatóság javítása, valamint a költségek csökkentése érdekében lehetett volna fejleszteni az addigra már homologizált erőforrásokon, de az előző idény végén a Ferrari talált egy szabályértelmezési kiskaput. A szövetség kénytelen volt engedélyezni a 2015-re meghatározott 32 fejlesztési zseton tetszőleges idejű felhasználását.
A Mercedes ennek ellenére elhasznált 25-öt a rendelkezésre álló zsetonok közül, és a jelentős fejlődést produkáló Ferrari is 22-t kijátszott a siker érdekében. A Scuderia erőfeszítései egy futamgyőzelem formájában már megtérültek, a Renault viszont egyelőre csak magyarázkodhat az idei szereplésük miatt. Abiteboul szerint nem mindig jogosan.
„A Mercedes sem toporgott egyhelyben. Felhasználtak 25 zsetont, miközben mi csak 20-at, ami azt jelenti, hogy ők még többet változtattak a motoron, mint mi. A Red Bullnak ezt kellene megértenie: ha nem helyesen használtuk volna fel a zsetonokat, akkor még ennél is sokkal messzebb lennénk a Mercedestől” - mondta Abiteboul.
A Malajziai Nagydíj után a Renault további jelentős fejlődést ígért a Red Bullnak a szezon hátralevő részére. Az osztrák vállalatot képviselő Helmut Marko szerint a hátrányuk az idei szezon során már behozhatatlan a Mercedeshez képest.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!