A szezon első négy versenye során harmadik győzelmét aratta Lewis Hamilton vasárnap Bahreinben, ezzel 27 pontra növelve az előnyét a világbajnoki pontversenyben csapattársa, Nico Rosberg előtt. Aki a korábbi kritikákért visszavágva agresszívan, de pontosan vezetett, és sokáig úgy tűnt, hogy a 2. helyen végezhet, miután Sebastian Vettelt összesen háromszor előzte meg az 57 kör alatt.
Ám az utolsó előtti körben probléma merült fel Rosberg autóján a brake-by-wire rendszerrel, így a német lesodródott a pályáról, és Räikkönen elment mellette. Ezért Rosberg ugyan nem volt felhőtlenül boldog, de annyira bosszús sem, mint a korábbi futamok után.
„Meglepődtem, amikor a fékjeim két körrel a vége előtt megadták magukat. Előtte még csak erre utaló jel sem volt, a féktáv kellős közepén történt az egész. A holttérben nem is láttam Kimit, így fogalmam sem volt, hol jár éppen, úgyhogy nem tudtam védekezni ellene” – nyilatkozta Rosberg a BBC-nek.
„Egy ilyen izgalmas verseny után ez nagy csalódás, de nincs mit tenni. Előre nézek, és örülök, hogy a pályán meg tudtam előzni a két Ferrarit. Miután ilyen gyengén indult a szezon, támadóállást vettem fel, küzdenem kellett. Láttam, ahogy Lewis meglép, és volt közöttünk két piros autó. Nekikestem, ez a módszer bevált.”
A tavalyi futamot a pole pozícióból kezdő német a rajt után visszaesett a 4. helyre, de Räikkönent gyorsan, Vettelt pedig néhány körrel később tudta megelőzni. A Ferrari bokszstratégiája később kétszer is visszahozta Vettelt Rosberg elé, de a Mercedes pilótáját a négyszeres világbajnok egyszer sem tudta maga mögött tartani.
Miközben az üldözők csatároztak mögötte, Lewis Hamilton magabiztosan haladt pályafutása újabb győzelme felé. A brit pilótát csupán a kerékcserék idején tudták időlegesen megelőzni, és bár úgy tűnt, hogy Kimi Räikkönen rá is veszélyes lehet a táv vége felé, őt ez nem aggasztotta. Sokkal inkább a fékek, amelyek neki is gondot okoztak.
„Elég kényelmesen vezettem, nem éreztem komoly nyomást Kimi miatt. Aztán megnyúlt a pedál útja, ezért tudtam, hogy fékproblémáim vannak, gondolom, Nicónak is ugyanilyen gondjai akadtak. Emlékeztem egy vészbeállításra, és az működött. Visszaállítottam a rendszert az alapállapotba, de utána inkább már nem fékeztem igazán keményen” – magyarázta a futamgyőztes a BBC-nek.
Hamilton előnye azt jelenti, hogy a három hét múlva következő Spanyol Nagydíjon bármi történik, továbbra is ő marad az egyéni pontverseny éllovasa, a Mercedes pedig annak örülhet, hogy a Ferrari közeledése ellenére a 2015-ös szezont még a tavalyinál is erősebben kezdték.
2014-ben az első négy futam után 154 ponttal vezették a konstruktőri tabellát, az idén viszont már 159-nél tartanak, pedig Hamilton Malajziában alulmaradt Vettellel szemben, és Rosberg sem képes rendszeresen hozni a 2. helyeket.
A német vasárnapi teljesítményével viszont megnyugtatta főnökeit. Niki Lauda rögtön a leintés után elmondta, hogy a közönség ma egy igazi formájába visszatérő Rosberget láthatott. Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója pedig kénytelen volt elismerni, hogy ezúttal a műszaki hiba miatt maradtak le a kettősgyőzelemről. Ugyanakkor hozzátette: „Az eredményt látva ma nem voltunk nagy fölényben, a Ferrari egyre közeledik hozzánk. Mindent be kell vetnünk, hogy továbbra is legyőzzük őket."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!