Vágólapra másolva!
A hölgyek körében is motiváló lehet egy sikeres előd pályafutása Carmen Jordá szerint, aki Susie Wolff előmenetelét látva hitte el, hogy neki is lehet esélye az F1-es szereplésre.

Két évtized szünet után Susie Wolff volt az első női pilóta, aki komolyabb lehetőséget kapott egy F1-es csapattól, majd a Williamsszel egy nagydíjhétvégén, a pénteki szabadedzésen vezetve is bemutatkozhatott. Ez lelkesítően hatott a Lotus nemrég szerződtetett fejlesztő pilótájára, Carmen Jordára is, aki elismerte, hogy Wolff feltűnése motiválta őt a pályafutása során.

„Az ötlet már régen megszületett, akkor, amikor még a GP3-ban versenyeztem” – mondta Jordá az F1.com-nak. „Szerintem a nőknek van helyük a motorsportban, és amikor láttam, hogy Susie három éve bekerült az F1-be - először két évre fejlesztőpilótának, majd egy éve a Williams tesztpilótájaként -, úgy gondoltam, ha ő meg tudja csinálni, akkor én is. Két csapattal is felvettem a kapcsolatot” – árulta el, de nem fedte fel, hogy a Lotus mellett melyik volt a másik.

Carmen Jordá, a Lotus fejlesztőpilótája Forrás: Lotus F1 Team

Jordát éles kritikák érték, amikor a Lotus bejelentette a leigazolását, mert korábban semmilyen értékelhető eredményt nem tudott felmutatni, de szerinte csupán az irigység szólt férfitársaiból, amiért neki sikerült helyzetbe hoznia magát. Az első két futam során Jordá igen sok promóciós feladatot vállalt, de elmondása szerint valódi szakmai munkát is végez.

„Mostanában leginkább Enstone-ban töltöm az időmet, ott fejlődök a legtöbbet, illetve a versenyekre is elmegyek, ahol részt veszek a megbeszéléseken és a stratégiai egyeztetéseken, hogy jobban átlássam a csapat működését” – magyarázta a spanyol hölgy.

A tesztlehetőségre koncentrál

Susie Wolff korábbi munkaköréhez hasonlóan Jordát is fejlesztő pilótának szerződtette a Lotus, de a 26 esztendős hölgy nem hasonlítaná össze a saját helyzetét Wolfféval. Nem sieti el az esetleges F1-es bemutatkozás esélyeinek latolgatását sem.

„Nem tudok sokat Susie pozíciójáról, de az én esetemben lépésről lépésre akarunk haladni. Az idei szezont az E23 Hybrid tesztelése köré terveztük, amely az első alkalom lesz számomra, erre kell felkészülnöm. Ez rengeteg munkát fog igényelni a szimulátorban, és nem szabad elfelejteni, hogy ez még csak az első évem az F1-ben. Ezután meglátjuk majd, hogy mi következik jövőre, vagy később.”

Jordá már az F1-es bejelentés előtt is keményen edzett

Az elméleti és a gyakorlati előkészületek mellett a testedzésekre is nagy hangsúlyt kell fektetni az F1-ben, és ez alól Jordá sem mentesülhet. Saját bevallása szerint napi kétszer két órát tölt edzéssel, és teljesen más testrészeinek állóképességét kell javítania.

„A GP3 elég magas színvonalú bajnokság, és én voltam az egyetlen női pilóta. Az ottani kihívások nagyon különböznek az F1-től. A GP3-ban például nincs szervókormány, így a vezetéssel igencsak meg kell küzdeni, ami nem így van az F1-ben, ahol viszont a leszorítóerő nagyobb, úgyhogy a nyaknak keményebben kell dolgoznia. A G-erők jelentősebbek, így másfajta edzésre van szükség a fizikai felkészültséghez. Ez lesz mostanában a szenvedélyem, kemény fizikai programon megyek keresztül!”

Bernie Ecclestone a múlt heti Malajziai Nagydíjon felvetette egy esetleges női F1-es bajnokság szervezésének lehetőségét. Jordá „fantasztikusnak” nevezte az ötletet, és kijelentette, Susie Wolffal ellentétben ő szívesen elindulna egy ilyen sorozatban.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!