A Red Bull nem lehet elégedett a Kínai Nagydíj időmérőjén nyújtott teljesítményével, hiszen Daniel Ricciardo révén csak egy autójuk került be a Q3-ba, és az ő hátránya is nagyobb volt, mint amire számítottak. Az ausztrál azonban bízik benne, hogy a jó versenytempójuknak köszönhetően vasárnap előrébb léphetnek.
Ricciardo a 7. rajtkockát szerezte meg a Mercedesek, a Ferrarik és a Williamsek mögött, a hátránya pedig 1,8 másodperc volt Lewis Hamilton pole pozíciós idejéhez képest. A helyezésével „többé-kevésbé" elégedett, de nem gondolta volna, hogy Felipe Massa Williamse mögött is 6 tized lesz a lemaradása.
„Szerintem úgy zajlott az időmérő, ahogy arra számítottunk" – nyilatkozta. „Reálisan belegondolva tudtuk, hogy a 7. hely a legjobb, amit elérhetünk. Abban viszont reménykedtünk, hogy a Williamshez közelebb kerülhetünk egy körön. A hosszú etapokon szerintem jobb lesz a tempónk."
Ricciardo szerint a Red Bull „egyértelműen" harcolhat az legjobb öt közé kerülésért, ami azt jelentené, hogy a Williamsszel is fel tudják venni a versenyt. „Optimista vagyok, szerintem a verseny jobban sikerülhet. Úgy gondolom, a Mercedes és a Ferrari tempója elérhetetlen számunkra, de a Williamsszel csatázhatunk egy jót" – bizakodott.
A Red Bull Malajziában az első fékek túlmelegedésével küszködött, ezért a Kínai Nagydíjra áttértek az általuk korábban is használt, Brembo márkájú fékekhez. Ricciardo szerint máris érezni, hogy az új fékek kiszámíthatóbban működnek. „Érzésre és teljesítményre nagyon hasonló a két márka, de nekünk most a kiegyensúlyozottság a fontos" – mondta.
Danyiil Kvjat pénteken a kerékagy túlmelegedése miatt koccant a falnak, az időmérőn pedig a motorja nem adott le elég teljesítményt az egyenesekben. A fiatal oroszt idén számos műszaki hiba hátráltatta, ezért érthető módon csalódottan nyilatkozott az edzés után.
„Szükségem van egy normális edzésre" – jelentette ki, miután csak a 12. rajthelyet tudta megszerezni. „Most ki kell találnunk, mi lenne számomra a legjobb stratégia. Egyetlen hosszú etapot sem teljesítettem a hétvégén, és a rajtrács második feléből indulok."
Kvjat elismerte, hogy szokatlan taktikákkal is próbálkozhatnak annak érdekében, hogy átugorják az előtte állókat. „Nem tudom, hogy egyszer, kétszer, vagy háromszor fogunk-e kiállni" – nyilatkozta. „Az is lehet, hogy a verseny közben kell majd improvizálnunk, ha már látjuk a gumik viselkedését."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!