A Williams jelenleg ugyanúgy a 3. helyet foglalja el a konstruktőri tabellán, mint a 2014-es szezon végén, de a relatív helyzete megváltozott a mezőnyben: a Red Bullt megelőzte, ám a télen látványosan fejlődő Ferrari lehagyta őket a fejlesztési versenyben. A rendkívül forró aszfalton megrendezett Malajziai Nagydíj világított rá az autójuk legfőbb gyengeségére.
"A hátsó abroncsaink a vártnál melegebbre hevültek, ami befolyásolta a kigyorsításokat is. A hátsó gumik megfelelő hőmérsékleten tartása a fő feladatunk" - jelentette ki a Kínai Nagydíj előtt Valtteri Bottas. "Lesznek még forró versenyek, és nem akarunk újra ezzel a problémával küszködni."
A csapat vezető versenymérnöke, Rob Smedley megerősítette, hogy a figyelmük elsősorban erre a feladatra irányul. "A gumiproblémák megoldása a fő célkitűzésünk. Mindent megpróbálunk, hogy felülkerekedjünk rajtuk" - idézte a szakembert az Auto Motor und Sport.
Felipe Massa szerint erre az idényre a Ferrari fejlődött a legtöbbet, ő is az autójuk hatékony gumikezelését emelte ki. Csapattársa reméli, hogy a Williams nemsokára ismét megközelíti a Ferrarit.
"Egyértelműen arra törekszünk, hogy legalább néhány helyszínen legyőzzük őket. Ha megakadnak a fejlesztésekkel, mi pedig javulunk, akkor felzárkózhatunk hozzájuk" - mondta Bottas, aki úgy véli, már Sanghajban csökkenthetik a lemaradásukat. "Ez a pálya elvileg kedvezőbb lesz számunkra, arra számítunk, hogy az eddigiekhez képest közelebb leszünk a Ferrarihoz és a Mercedeshez."
"Kedvezőbb körülmények várhatók, ráadásul aerodinamikai frissítéseket is kapunk, melyek remélhetőleg a terveknek megfelelően fognak működni."
A Toro Rosso a Williamsre vadászik
Massa megemlítette, hogy a lassú kanyarok csúcspontjától a kigyorsításig terjedő szakaszon több autó is erősebbnek tűnik a Williamsnél, például az évet eredményesen kezdő Toro Rosso is. Az újonc Carlos Sainz Jr. is úgy érzi, hogy felvehetik a versenyt a patinás istállóval.
"Nagyszerűnek érzem az autót a kanyarokban, a leszorítóerőt és a kanyarsebességet tekintve azonos szinten vagyunk a Williamsszel" - közölte. "Már csak a végsebességünkön kell javítani az idény folyamán, és ha sikerül, elkezdhetünk harcolni velük."
Becslése szerint a Renault 7-8 km/ó-s hátrányban van az egyenesekben a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest. A Toro Rosso két futam után az 5. helyen áll a konstruktőri tabellán.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!