A Lotus Romain Grosjean 8. helyének köszönhetően 4 pontot szerzett a Spanyol Nagydíjon, amivel előzetesen még ki is egyeztek volna, végül mégis csalódottan távoztak a futamról. Úgy érzik, mindkét pilótájuk többet kihozhatott volna a versenyből, az első körökben ráadásul összeütközött a két autójuk.
A verseny eleji koccanás miatt Pastor Maldonado hátsó szárnya megsérült. Először csak meglazult a légterelő egyik darabja, de a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) sportfelügyelői veszélyesnek ítélték meg a lelógó alkatrészt, ezért azt a bokszban eltávolította a csapat. Maldonado ezután még visszaállt a versenybe, de később végleg kihívták a bokszba.
„Az FIA bejelentkezett a rádión, és szóltak, hogy nem tetszik nekik a lifegő szárnydarab. Ezt meg is értem" – nyilatkozta a Lotus vezető versenymérnöke, Alan Permane. „Ha leszakadt volna, akkor komolyan megsérthetett volna valakit, ezért inkább levettük. A második bokszkiállás után pedig láttuk, hogy nem lenne sok értelme folytatni a versenyt."
A Lotus csalódott volt az incidens miatt, de Permane szerint egyik pilótájukat sem okolják az ütközésért. „Persze nem ideális, ha koccan a két versenyzőnk, de ebben az esetben egyikükre sem tudnám azt mondani, hogy hibás volt" – állította. „Megnéztük a videót, és mindenkinek kicsit más véleménye van az incidensről. Versenybaleset volt."
Permane hozzátette, az ütközés mindenképpen elkerülhető lett volna, ezért elbeszélgettek a versenyzőikkel, hogy a jövőben ne fordulhasson elő hasonló eset. A mérnök elismerte, hogy Grosjean versenyével sem lehetnek elégedettek, hiszen őt is számos probléma hátráltatta: az egyik bokszkiállásnál nem tudott időben megállni, és elsodorta néhány szerelőjét, ráadásul az autójával sem volt minden rendben.
„Nem ez volt a legtisztább versenye. Soha nem jó, ha az ember elüti a szerelőit, de szerencsére senki nem sérült meg súlyosan. A (Maldonadóval történt) ütközés előzménye pedig az volt, hogy lecsúszott a pályáról az 1-es kanyarban" – mondta Permane. „A verseny elején a 4-es sebességi fokozatot is elvesztette, ami komolyan hátráltatta, hiszen a 20. körtől kezdve 3-asból egyenesen 5-ösbe kellett váltania."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!