A Ferrari új, szinte az egész autóra kiterjedő fejlesztésekkel érkezett Barcelonába, a hátrányuk mégis nagyobbnak bizonyult, mint az idén eddig bármikor: Sebastian Vettel ugyan ismét feljutott a dobogóra, de 45 másodperccel a győztes Nico Rosberg mögött szelte át a célvonalat. A Ferrarinál remélik, hogy ez inkább a sajátos körülményeket, mint a valós erőviszonyokat tükrözi.
„Nem vagyunk vakok, látjuk, hogy mennyire vagyunk lemaradva a Mercedestől. Az utolsó szektorban fél másodpercet vesztettünk. Meg kell értenünk ennek az okait, és ki kell találnunk, hogyan javíthatunk az új csomagon, amely azonban így is egyértelműen jobb a réginél" – mondta a csapat főnöke, Maurizio Arrivabene a verseny után.
A fejlesztések hatásait a Spanyol Nagydíjon azért tudták a szokásosnál könnyebben lemérni, mert a versenyen Vettel az új, Kimi Räikkönen viszont a régi aero-csomagot használta, ami azonos körülmények között adott lehetőséget a közvetlen összehasonlításra. „Szívesen beáldoztam egy kicsit az eredményből, hogy a tapasztalatokból tanulni tudjunk" – mondta a finn, aki szombaton maga döntött a régi autó mellett.
Szerinte „a lemaradásunk nagyobb volt, mint az előző pályákon, de itt valamiért eleve nehezek voltak a pályaviszonyok, és a Mercedesnek nagyobb leszorítóereje van, ami ilyen körülmények között rengeteget számít." Arrivabene pedig figyelmeztetett rá: „Meg kell értenünk, hogy csak a pálya nem kedvezett nekünk, vagy általánosabb érvényű a problémánk."
Vettel a rajtnál megelőzte az előle rajtoló Lewis Hamiltont, de csak a második kiállásig tudta megtartani a pozícióját Rosberg mögött. Míg a Ferrarik kétszer cseréltek kereket, Hamilton háromszor járt a bokszban, és végül 28 másodperccel Vettel előtt intették le.
Az Origo GPhírek kérdésére, hogy nem lett-e volna érdemes letükrözniük a Mercedes stratégiáját, vagy egy elévágással kísérletezniük, Vettel nemmel felelt, és azt sugallta, hogy valójában az első kerékcseréjüket is későbbre tervezték.
„Szerintem csak azért reagáltunk, mert ő időt vesztett a bokszban – azt nem tudom, mi történt vele –, ezért sikerült magunk mögött tartanunk" – mondta a Hamilton bal hátsó kerekével kapcsolatos fennakadásra célozva. „Ez kellemes meglepetés volt, elfogadtuk tőlük az ajándékot. A következő alkalommal viszont annyira korán kiállt, hogy világos volt: vagy elterelő hadműveletbe kezdett, vagy háromszor akar kereket cserélni, ami a mi terveink között ma nem szerepelt, úgyhogy kint maradtunk a pályán."
Vettel, aki öt verseny alatt már negyedszer állt fel a dobogóra, elismerte: „Egy kicsit túl gyorsak voltak ahhoz, hogy komoly nyomást tudjunk gyakorolni rájuk."
Räikkönen jól rajtolt, azonnal felkapaszkodott a 7-edikről az 5. helyre, de onnan többé nem jutott előrébb. Bahreinhez hasonlóan ismét másképp taktikázott, mint Vettel, a középső etapban használva a kemény keverékű gumikat. Ám a verseny végén hiába érte utol Valtteri Bottast, 9 kör alatt annak ellenére sem sikerült eléje kerülnie, hogy a Williamsszel ellentétben a lágyabb Pirellik voltak az autóján.
„A Williams nyomában voltam, de lehetetlen volt megelőzni" – mondta. „Úgy tűnt, az az autó különösen megzavarja az aerodinamikánkat, valamiért jobban szenvedtünk mögöttük, mint más autók mögött, és persze az egyenesben is nagyon gyorsak, úgyhogy hiába próbálkoztam."
Räikkönen, aki az idén eddig még nem ért célba a 4-ediknél rosszabb helyen, azzal az érzéssel távozott Barcelonából, hogy „ez sok szempontból nehéz hétvége volt, de nem zárult katasztrofálisan. Lehetett volna rosszabb is."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!