A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Spanyol Nagydíj szombati napján adott ki egy új direktívát, amelyben szigorították az üzemanyag átfolyási sebességére vonatkozó előírásokat. A szabályok eddig is 100 kg/ó-ban maximalizálták a benzin pillanatnyi átfolyási sebességét, a szigorítással azonban azt is kikötötték, hogy az értéknek folyamatosan 90 kg/ó és 100 kg/ó között kell maradnia.
A hírek szerint ugyanis legalább egy csapat trükközött az üzemanyag-szabályokkal: az egységes átfolyás-mérő szenzor előtt összegyűjtötték az üzemanyagot, majd azt egy löketben használták fel a pálya bizonyos pontjain, tizedekben mérhető előnyhöz jutva ezzel. Ezeken a pontokon ugyanis az átfolyási sebesség rövid időre átlépte a megengedett értéket, ezt azonban a szenzor nem érzékelte. Az új szabály értelmében az átfolyási sebességnek végig 90 kg/ó felett kell maradnia, ami ellehetetleníti ezt a fajta a trükközést.
Az Auto Motor und Sport szerint nem kizárt, hogy a szabálymódosítást a Mercedes harcolhatta ki, akik gyanították, hogy a Ferrari trükközik az üzemanyag-átfolyási értékekkel, és komoly – körönként akár 4 tizedes – előnyhöz jutnak ezzel. A németek Barcelonában szándékosan követhettek el hasonló kihágást, és arra is ügyeltek, hogy az FIA-nak feltűnjön a turpisság. A szabályok hiányos szövegezésére hivatkozva el tudták érni, hogy büntetést ne kapjanak, viszont az FIA lépjen, és a többi csapat előtt is bezárja a kiskaput.
A német szaklap szerint az új szabály is közrejátszhatott abban, hogy a Ferrari Barcelonában nem tudta felvenni a versenyt a Mercedesszel, és Sebastian Vettel 45 másodperccel a győztes Nico Rosberg mögött ért célba.
Az FIA egyébként a Spanyol Nagydíj után négy különböző csapat autójában ellenőrizte részletesen az átfolyási értékeket: Rosberg Mercedesében, Vettel Ferrarijában, Jenson Button McLarenében és Daniel Ricciardo Red Bulljában. A sportfelügyelők egyik csapatnál sem fedeztek fel szabálytalanságot, de figyelmeztették az istállókat, hogy a jövőben is rendszeres ellenőrzésekre számíthatnak.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!