A két Williams a 4. és a 6. helyen ért célba azon a Circuit de Catalunyán, ahová abban a tudatban utaztak el, hogy nem is illik az autójukhoz. Ráadásul a Ferrarival ellentétben átfogó fejlesztéseket sem vetettek be, Valtteri Bottas mégis maga mögött tartotta Kimi Räikkönent, és mindössze 13 másodperccel a dobogón végző Sebastian Vettel után szelte át a célvonalat.
„Fontos volt látnunk, hogy mindenkivel tartani tudjuk az iramot" – mutatott rá Rob Smedley, a Williams vezető versenymérnöke. „A Mercedeshez képest lényegében nem nőtt a lemaradásunk, a Ferrarihoz pedig valószínűleg közelebb kerültünk, legalábbis ezen a versenyen. A Red Bull-lal szemben növeltük az előnyünket, holott nem hittük, hogy a pálya passzol hozzánk."
Smedley az Origo GPhírek-nek azt mondta, „az elmúlt tizennyolc hónapban egy olyan mítosz keringett a paddockban, hogy a Williams nem képes hatékonyan fejleszteni az autóját, most mégis bebizonyítottuk, hogy a frissítések, amelyeket ide hoztunk, de amelyeket nem vertünk nagydobra, igenis működnek. A jó hír az, hogy még bőven érkeznek majd újításaink." Ezeket Kanadára és Ausztriára ígérik.
Bottas és Felipe Massa egyaránt úgy vélte, hogy a Williams a Spanyol Nagydíjra csak kisebb ráncfelvarrást hajtott végre az autóján, viszont az összes elképzelésük bevált. „Most sokkal jobb hőmérsékleti tartományban tudtuk tartani az opciós gumikat, ami segített az első két etapban. Az elsődlegesekkel szenvedtünk, de azokkal szerintem mindenki más is" – magyarázta a finn.
Bottas elismerte, hogy a helyzet az előző versenyre emlékeztette, ahol a másik Ferrari ellen kellett védekeznie. Ezúttal Kimi Räikkönen érte utol 9 körrel a leintés előtt, de nem okozott számára nehézséget maga mögött tartani a honfitársát – holott a Williamsen a kemény, a Ferrarin a közepes gumik voltak éppen.
„Tudtam, hogy ha az utolsó szektor kanyarjaiban túl közel kerül hozzám, tehetetlen leszek, de nem volt más dolgom, mint az egyenesekre ráfordulva kellően elöl maradni" – mondta Bottas az Origo GPhírek-nek. „Ehhez olyan kompromisszumokat kellett kötnöm, amelyek a köridő szempontjából nem voltak ideálisak, a védekezést viszont segítették."
Kérdésünkre Smedley azt felelte, nem lepődtek meg, hogy a Williams a kemény gumikon milyen jól tudott kigyorsítani a két hosszú egyenesre. Bottashoz hasonlóan ő is a motor javára írta ezt.
„A Mercedes mérnökei ma stratégiai szempontból nagyszerűen dolgoztak, nekik hála használtuk ilyen jól a hajtásláncot a Kimivel szembeni védekezés közben" – jelentette ki. „Az utolsó sikánban és a célegyenesre vezető kanyarban Kimi soha nem került 7 tizednél közelebb, pedig az előzéshez 3-4 tizedre kellett volna lennie. Az is segített minket, hogy a szélárnyékunkban volt, ami nem tett jót az aerodinamikának."
A Williams eredetileg Bottast is háromkiállásos stratégiával indította útnak, a gumijai azonban olyan jól bírták, hogy átállították kettőre. Massa ezzel szemben a háromnál maradt. „Ezt akkor döntöttünk el, amikor be voltam ragadva Kimi mögé. Szerintem nem volt így rossz" – mondta az Origo GPhírek-nek a 6. helyen célba érő brazil.
„Az első kanyarba tartva sok autót megelőztem, és a kettesben néhányan nagyon lassan mentek a belső íven, ezért kívülről próbáltam megelőzni őket, de valaki, talán (Carlos) Sainz, kiterelt a kavicságyba, amivel vesztettem két helyet" – mesélte Massa. „Szerencsére mindenkit visszaelőztem, de jobb lett volna, ha Kimi előtt tudok maradni."
Miután a Williams Barcelonában 51 pontra növelte az előnyét a Red Bull-lal szemben, Smedley-hez és Bottashoz hasonlóan az egyéni összetett 6. helyén álló Massa is elégedett volt.
„A verseny jól alakult, eltekintve a második etaptól, amikor Kimi mögött sok időt vesztettem, és ez sokat kivett a gumijaimból. A harmadikban pedig nem boldogultam igazán jól a kemény keverékűekkel. Az utolsó etapban már minden rendben ment" – mondta. „Ez összességében jó hétvége volt számunkra."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!