Új direktíváról tájékoztatta az FIA az F1-es csapatokat, amely az első vezetőszárnyak hajlékonyságának mérésére vonatkozik. Az F1-es technikai szabályzat kifejezetten tiltja a flexibilis aerodinamikai eszközök használatát, és a 3.17.8 pont szerint az FIA „fenntartja a jogot, hogy további terhelési/hajlékonysági teszteket végezzen el a karosszéria bármely részén, amely rugalmasnak tűnik, miközben az autó mozgásban van.”
Az Autosport által megszerzett dokumentumotban a szövetség arról tájékoztatta a csapatokat, hogy főként az első vezetőszárnyak terelőlapjait tervezik ellenőrizni. Ahogy ők fogalmaztak, „az első kerekek előtti elemeket” fogják alávetni alaposabb vizsgálatoknak .
„60 N-os, pontszerű erőt fogunk kifejteni az első szárny bármelyik terelőlapjának kilépőélére, az adott ponton merőlegesen a felületre. A terhelés alatt a függőleges elmozdulás nem haladhatja meg a 3 mm-t a kilépőélnél mérve.”
A flexibilis szárnyak régóta foglalkoztatják az F1-es aerodinamikai szakembereket, mivel jelentős előnnyel jár, ha az autó a terhelési teszteken átmegy, a pályán mégis úgy hajlanak el a szárnyai, hogy a légellenállás csökken. Legutóbb a 2014-es Abu-Dzabi Nagydíjon adódott ebből probléma, akkor mindkét Red Bull eredményeit törölték az időmérő után.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!