A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pénteken nyilvánosságra hozta, milyen szabályváltozásokat szavazott meg a Stratégiai Munkacsoport a csütörtöki ülésén. A javaslatok többsége a 2017-es idénytől lép életbe, de már 2016-ban is lehet egy komoly változásra számítani.
Az ülésen – amelyen a csapatok és a motorgyártók képviselőin kívül az FIA elnöke, Jean Todt és Bernie Ecclestone is részt vett – megszavazták, hogy a következő idénytől minden csapat szabadon döntheti el, melyik két gumikeveréket használja az egyes versenyeken a Pirelli négy száraz pályás abroncsa közül. Jelenleg a Pirelli dönt a gumiválasztásról, minden nagydíj esetében előírják, hogy a csapatok melyik két keveréket használhatják.
A 2017-es idényre vonatkozóan további komoly változásokról döntöttek: visszatér például a futam közbeni tankolás, amelyet a 2009-es szezon után tiltottak be a Forma-1-ben. A csapatok számára azonban továbbra is kikötik majd, hogy a versenyen összesen hány kilogrammnyi benzint használhatnak fel.
Egy másik fontos változás, hogy a szurkolók panaszaira reagálva megpróbálják gyorsabbá és látványosabbá tenni a Forma-1-es autókat. Azt ígérik, hogy 2017-re körönként 5-6 másodperccel gyorsabbak lesznek az autók, amit aerodinamikai szabálymódosításokkal, szélesebb abroncsokkal és a súly csökkentésével próbálnak elérni.
A sokat szidott V6-os turbómotorok fordulatszámát növelik, és hangosabbá is teszik őket. Kiemelték azonban, hogy fontosnak érzik a szabályok stabilitását, ezért továbbra is meghagyják a V6-os hibrid turbókat, amelyek kifejlesztésébe a gyártók már rengeteg pénzt fektettek. A hajtásláncokkal kapcsolatban megerősítették, hogy a csapatok leszavazták az ötödik motor engedélyezését a 2015-ös idényben.
Az FIA elárulta, még számos ügyről folytattak hasznos eszmecserét, de ezeken a területeken még részletesebb kidolgozásra van szükség. Ide tartozik a csapatok költségeinek csökkentése, valamint a versenyhétvége lebonyolításának megváltoztatása, amelyről a show javítása érdekében szintén tárgyaltak. Szóba került az is, hogy a rajtoknál is megnehezítsék a versenyzők dolgát, akik a jövőben nem támaszkodhatnának külső segítségre az indulásnál.
A Stratégiai Munkacsoport által megszavazott javaslatokat még a Motorsport Világtanácsnak, valamint az F1 Comissionnek is jóvá kell hagynia ahhoz, hogy hivatalosan is életbe lépjenek az új szabályok.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!