A Mercedes csapat hivatalos Twitter-csatornáján kérdezhettek a rajongók Toto Wolfftól, aki a kiválasztott felvetésekre egyenként maximum 140 karakter terjedelemben válaszolt. Az érdeklődők elsősorban természetesen a múlt vasárnapi stratégiai hiba körülményeire voltak kíváncsiak, és azt firtatták, hogy miért hozták ki teljesen feleslegesen Lewis Hamiltont a bokszba.
Wolff elismerte, hogy a versenyek menedzselése során „helyes összhangra van szükség az adatok és a megérzések között”, ezúttal viszont a műszereik cserben hagyták őket. A lengyel felmenőkkel is rendelkező osztrák kijelentette: „Javítanunk kell a szoftvereinken, hatékonyabban kell kommunikálnunk, és egy csipetnyi józan észre is szükségünk van.”
Miután Hamilton elbukta a monacói győzelmet, a Mercedes menedzsmentje rögtön magára vállalta a felelősséget, de a brit elárulta: ő is hajlott arra, hogy a Safety Car periódus alatt másodszor is kereket cseréljen. „Azt mondtuk neki, hogy maradjon kint, de Lewis azt válaszolta, ez ’nem jó’, mert a gumik veszítenek a hőmérsékletükből. Egy másodpercünk volt reagálni, és a hibás időmérési adatainkra támaszkodva rossz döntést hoztunk.”
Hamiltont az is megzavarta, hogy egy kivetítőn meglátta a bokszban kerékcserére készülő szerelőit, ez alapján feltételezte, hogy a mögötte haladó Nico Rosberg már kiállt. Wolff elmondta, néha elővigyázatosságból is kiküldik a szerelőket, és szerinte nem lett volna elég Hamiltonnak megmondani, hogy Rosberg sem ment ki, mivel Sebastian „Vettelnek még így is lehetősége lett volna a kiállásra, mert ő nem érte utol a Safety Cart.”
Wolff arra nem tért ki, hogy a Ferrari ez esetben visszaesett volna Danyiil Kvjat Red Bullja mögé, viszont rámutatott, volt mitől tartaniuk, hiszen „igaz, hogy Monacóban szinte lehetetlen előzni, de (Daniel) Ricciardo is szuperlágy gumikra váltott, és meg is előzte (Kimi) Räikkönent.” Arra a kérdésre, hogy amennyiben Hamilton képes lett volna Vettel elé kerülni, megkérik-e Rosberget a csapattársa elengedésére, Wolff így felelt: „Ez nagyon jó kérdés. Borzasztóan nehéz döntés lett volna.”
Bár a futam után Niki Lauda azt mondta, sokan beszéltek egyszerre a rádión, Wolff szerint „szigorú eljárásaink és döntéshozatali mechanizmusunk van.” Megerősítette továbbá, hogy a versenyzők közötti egyenlő bánásmód fenntartása érdekében ezután is egy közös stratéga határozza majd meg a két pilóta taktikáját.
Ahogy ez ilyenkor lenni szokott, a közösségi oldalakon, fórumokon és kommentekben a múlt vasárnap történtek után rögtön megjelentek olyan vélemények, amelyek szerint a Mercedes direkt játszotta el Hamilton győzelmét a szorosabb küzdelem érdekében. Wolff szerint „akárki is kezd ilyen pletykákat terjeszteni, vizsgáltassa meg a fejét.”
„Tennénk valaha is (szándékosan) ilyet a sráccal, aki vezeti a világbajnokságot, miközben a Ferrari fenyegetést jelent számunkra? A válasz: NEM” - tette hozzá.
Mivel a baki miatt Hamilton 17 pontot vesztett Monacóban, felmerült a kérdés, hogy milyen következmények lehetnek, ha ennek köszönhetően a brit esetleg elveszti az idei világbajnoki címet. Wolff úgy vélte, „nem nézne ki jól, de ilyen az autóversenyzés. Lewis a 100%-os támogatásunkat élvezi.” A Mercedes-Benz Motorsport első embere hozzátette, egy hiba miatt nem ingott meg Hamilton bizalma a csapatban, és nem rúgtak ki senkit a futam után.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!