A túraautó világbajnokság hungaroringi fordulójának időmérő edzésén Michelisz Norbert a 10. helyet tudta megszerezni, ami azt jelenti, hogy vasárnap a második versenyen a pole pozícióból indulhat a hazai pályáján.
Michelisz délelőtt mindkét szabadedzést az 5. helyen zárta rendkívül nehéz körülmények között, vizes pályán. A gyakorlásokon rengetegen hibáztak, Sébastien Loeb például reggel rögtön az első mért körében összetörte a Citroent. Bár az időmérőre kisütött a nap, és látszólag felszáradt a pálya, Michelisz elárulta, hogy helyenként még maradtak nedves foltok. Valószínűleg ez tréfálta meg Gabriele Tarquinit is, aki a Q1 harmadik percében megcsúszott, és össze is törte az autóját, miután egy rázókő megdobta a 3-as kanyar kijáratánál.
Michelisz az időmérő után elárulta: jobb helyen is végezhetett volna, de miután látta, hogy a 60 kg-os súlybüntetéssel is domináns Citroeneket úgysem tudja megelőzni, inkább a második futamra koncentrált, és megelégedett egy gyengébb rajthellyel.
"Az edzések után nehéz volt eldönteni, hogy mit is szeretnék" - nyilatkozta. "Az első két szabadedzésen még viszonylag óvatos vezetéssel is kényelmesen ott voltunk a legjobb öt között, és azt is tudtuk, hogy valószínűleg száraz pályán is képesek lehetünk ugyanerre az eredményre. A Q1-ben azonban gyorsan rá kellett jönnöm, hogy az első három helyezés valamelyike sajnos nem lesz meg."
"Nem sikerült olyan mértékben finomhangolni az autómat, hogy ehhez meglegyen az önbizalmam, főleg az első tengelyen hiányzott a tapadás" - magyarázta, majd elmondta, már a Q1 alatt úgy döntöttek, taktikát váltanak: a megszerezhetőnek vélt 4-5. pozíciók helyett inkább arra törekedtek, hogy a második versenyen minél jobb helyről induljanak. A kérdésre, hogy szerinte meddig tudja majd megtartani a vezetést, Michelisz határozottan azt felelte: "A végéig!"
"Természetesen nem pont a 10. helyre játszottunk, hiszen ebben benne van az a kockázat, hogy valaki 2 századdal megelőz, és akkor visszaesek a 11. helyre. Megpróbáltuk valahova a 8. és 10. hely közé belőni magunkar" - nyilatkozta a Zengő csapat magyar versenyzője, aki új aerodinamikai fejlesztéseket kapott a hétvégén, de ezek hatását eddig a mostoha pályaviszonyok miatt a vártnál kisebb mértékben érzékelte.
A Q3-ba a gyári Citroen csapat négy versenyzője mellé Hugo Valente jutott be, aki a Chevrolet-vel Yvan Mulleren kívül mindenkit megelőzött. Mivel a szabadedzések alatt sárga zászlónál előzött, 5 hellyel hátrébb sorolták volna a rajtrácson, pedig WTCC-s pályafutása eddigi legjobb időmérés eredményét érte el. "Kicsit csalódott vagyok az öthelyes büntetés miatt, de nagyon örülök ennek az eredmények, engem is meglepetésként ért" - mondta Valente. "Nem számítottam rá, hogy 2. lehetek, hiszen a Citroeneket mindig nagyon nehéz legyőzni."
A csapata, a Campos Racing azonban este egy "új bizonyítékra" hivatkozva sikerrel fellebbezett, így Valente végül mégis megtarthatta a 2. rajtkockát.
Muller 2011 óta minden évben tudott versenyt nyerni a Hungaroringen, és a sorozatot most sem szeretné megszakítani. Elmondta, nincs különösebb titka ezen a pályán, "egyszerűen minden összejött." "Meglepődtem, amikor megláttam az időmet a kör végén. A Q2-ben 1:49.2-es időt futottam, ezért a Q3-ra egy 1:49.0-ás kör volt a célom, de ennél több mint egy tizeddel gyorsabbat futottam" - mondta a rutinos francia, aki végül 1:48.848-as idővel végzett az élen. "Ma minden összejött, örülök, hogy megszereztem az idei első pole pozíciómat."
A címvédő José María López idén először kapott ki az időmérőn, 7 tizedes hátránnyal csak a 3. helyen tudott végezni csapattársa, Sébastien Loeb előtt. Nem bánkódott különösebben, főleg miután megtudta, hogy Valente büntetése után az első sorból indulhat. "Néha a többiek jobb munkát végeznek" - nyilatkozta. "A vizes pályán nagyon gyors voltam délelőtt, de Yvan mindig jól megy ezen a pályán, és ma is jobb volt nálam. Ráadásul ha érezzük, hogy nem mi vagyunk a leggyorsabbak, akkor megpróbálunk még keményebben hajtani, ami hibákhoz vezethet. Most nem sikerült tiszta kört futnom."
Az időmérő utolsó szakaszába a kínai Ma-csing Hua jutott még be a negyedik Citroennel, de a Q3-ban nem is tudott kört futni, miután a csapatnak nem volt elég ideje új gumikat rakni az autójára.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!