Ismét nagy vihart kavart az ügyfélautók esetleges visszatérése. Különösen a független istállók, a Force India és a Sauber kelt ki a felvetés ellen, míg a Lotus egyelőre nem foglalt állást az ügyben. Bernie Ecclestone pénteken elmondta, egyenautókat gyártatna azoknak a résztvevőknek, amelyek nem akarnak vagy nem tudnak önálló konstruktőrként működni, és Toto Wolff azt mondja, ők is hajlandók lennének árulni a Mercedes aktuális autóját.
„Van erre vonatkozó forgatókönyvünk. Az ügyfélautók vagy a franchise-rendszer elég jól működik, ahogy ezt más sportokban, például a NASCAR-ban is láttuk” – nyilatkozta a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója a Motorsport.com-nak. „Amennyiben az élet úgy hozza, hogy az autóinkkal ügyfélcsapatokat, remélhetőleg jelenlegieket kell ellátnunk, akkor komolyan foglalkozunk majd ezzel a kérdéssel” – jelentette ki.
Wolff elmondta, hogy az ügyfélautók meghonosítása ügyében „nyilvánvalóan felmerül a finanszírozás kérdése, valamint a köré épülő technikai- és sportszabályzaté”, de szerinte az elképzelés nem megvalósíthatatlan. Az osztrák üzletember azt is elárulta, hogy a színfalak mögött a privát csapatok egészen más hozzáállással tárgyalhatnak, mint a nyilvánosság előtt. Ő nem hiszi, hogy valóban mereven elzárkóznak az ügyfélautók elől.
„Érdekes, hogy ezt mondják, mert (pénteken) hárman is megkerestek közülük, és érdeklődtek, hogy szállítanánk-e autót számukra. Úgyhogy ez nem igaz” – közölte valószínűleg a Force Indiára, a Lotusra és a Sauberre utalva, majd hozzátette: szerinte kifejezetten hasznos lenne az F1 számára az ügyfélautók bevezetése. „Én ezt jó modellnek tartom, és forgatókönyvként működik is, amennyiben képesek vagyunk jó üzleti tervet felállítani hozzá.”
A Stratégiai Munkacsoport javaslatainak részeként szóba került a verseny közben történő tankolások újbóli bevezetése, ami a közönség köreiben vegyes fogadtatásra talált, a versenyzők támogatnák, a csapatfőnökök viszont nagyrészt ellene vannak. A Sky Sportsnak Christian Horner a Red Bull részéről egyértelműen kijelentette, hogy reméli, nem tér vissza az F1-be az üzemanyagszintekkel kapcsolatos spekuláció, mert úgy véli, ismét szimulációs modellek határoznák meg a versenyek kimenetelét.
Pénteken az istállók sportigazgatói ismét egyeztettek, és a BBC szerint arra jutottak, hogy a tankoló-berendezések logisztikai költségei csapatonként elérhetik az évi 1 millió eurót, ez pedig erős érv lehet az ötlet ellen egyébként is tiltakozó menedzserek álláspontja mellett. A Kanadai Nagydíjig tanulmány készül a tankolások várható hatásairól, de beszédes, hogy 1980 óta az 1994 és 2009 közötti időszakban – amikor lehetett üzemanyagot utántölteni – volt a legkevesebb előzés az F1-ben.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!