Ismét kiújult a vita az F1-ben a gumik szerepével kapcsolatban, s míg a hétvégén esedékes Monacói Nagydíj tovább szíthatja az abroncsok megítélésére miatti ellentéteket, egy látványos verseny akár igazolhatja is Bernie Ecclestone és a Pirelli fejlesztési elképzelését. A nemrég kínai kézbe került olasz gyártó igyekszik elősegíteni a versenyek izgalmasabbá tételét, az utcai pályára egy korábban nem használt szuperlágy keverékkel készülnek. Az idén még egy futamra sem vitték el a piros színnel jelölt gumitípust, a keverék maga pedig abszolút új lesz a csapatok számára.
„Monacóra gyakran mondják azt, hogy lehetetlen előzni, de a múltban már láthattuk, hogy a gumistratégia és a kopás sokszor pozíciócseréhez vezetett, részben előzések formájában” – jelentette ki Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója. „Az idén különösen fontos lesz, hogy a versenyzők hogyan használják az új szuperlágy gumit, ami jelentős teljesítmény-előnyt eredményez” – magyarázta. „Ahogy minden esetben, a helyes felkészülés és az edzéseken való adatgyűjtés a gumikról minden versenyző esélyeit javíthatja a futamon és az időmérőn egyaránt.”
A Pirelli 1-1,1 másodperc különbségre számít a szuperlágy és a sárga jelölésű lágy abroncs között körönként, ami a szokásosnál rövidebb bokszutca ellenére is segítheti az elévágásra épülő stratégiákat, bár ezt nagyban befolyásolhatják a jellemző Safety Car-fázisok és az időjárás is. Tavaly Nico Rosberg részben a biztonsági autónak is köszönhette, hogy győzni tudott, hiszen elég volt egyszer a bokszba hajtania új kerekekért.
Az F1 kizárólagos gumiszállítója elsősorban azért szavazott az idén először a szuperlágy keverékre, mert Monacóban a legalacsonyabb az átlagsebesség, a mechanikai tapadás pedig a szokásosnál is fontosabb. Emellett a 260 km-es táv is rövidebb a többi versenyénél, és a pilóták számára előnyös, hogy a szuperlágy gumik mindegyik más változatnál gyorsabban érik el az üzemi hőfokot.
Az új abroncs a korábbiaknál kevésbé szemcsésedik és hólyagosodik, valamint a többi változathoz hasonlóan egyenletesebb hőeloszlást biztosít, és jobb a tapadása is. Ez különösen fontos lehet Monacóban, hiszen a csütörtöki szabadedzések után pénteken nem javul, hanem romlik a pálya állapota a szombati folytatás előtt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!