Vágólapra másolva!
Helmut Marko szerint a Magyar Nagydíjig elhatározzák magukat. Motorszállítójuk, a Renault viszont csak az év végére ígér döntést a sportprogramjáról.

Az előző, Osztrák Nagydíjon ismét mélypontra került a Red Bull nyilvános kommunikációja a Renault-val és általában a Forma-1-gyel kapcsolatban. A vállalat első embere, Dietrich Mateschitz egyre látványosabban kritizálja a sport helyzetét és saját csapatuk versenyképességét, és 2020-ig érvényes szerződésük ellenére többször kilátásba helyezte a kiszállásukat is. „A döntést, hogy maradunk-e a Forma-1-ben, és ha igen, miként, még a nyári szünet előtt kell meghozni” – jelentette ki Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója a Speed Weeknek.

A Red Bull már az év elején is nyárra ígérte a döntést az F1-es csapat jövőjéről Forrás: Getty Images/Red Bull Content Pool/Clive Mason

Bár a Red Bull hevesen kritizálja magát az F1-et is, elsősorban a Renault-val van problémájuk, mivel a francia erőforrások messze lemaradtak a Mercedes és a Ferrari mögött. Ráadásul attól félnek, hogy motor nélkül maradhatnak, ha a Renault esetleg kiszáll, bár a Ferrari ajánlatát nemrég elutasították. „Tisztán kell látnunk a fejlesztési irányvonalat, és azt, hogy milyen teljesítményre számíthatunk” – mondta Marko, majd hozzátette: „Több ígéretre nincs szükség, eredményeket akarunk.”

Elégedetlen a helyzetével a Renault is, amelynek elnöke, Carlos Ghosn a múlt hétvégén a Motorsport.com-nak elismerte, „minden nyitott" az F1-es szerepvállalásukkal kapcsolatban, a Formula E-ben viszont biztosan maradnak. „Tanulmányozzuk a helyzetet, különböző lehetőségeink is vannak, de nemcsak rajtunk, hanem a Forma-1 irányítóin is múlik a döntés. Befolyásolja a tévés jogdjak ügye és a befektetéseink megtérülése, de úgy vélem, az év végéig világos álláspontot fogunk kialakítani."

Ghosn nem elkötelezett az F1 mellett Forrás: STUDIO ASSET/BERNARD ASSET/Renault

A francia gyár elsődleges problémája, hogy mindössze két – hangosan elégedetlen – csapatot lát el erőforrásokkal, de az F1-ben rejlő promóciós lehetőségekből alig részesülnek, és közvetlen bevételük sem származik a részvételből. Ez változhatna, ha csapatot vásárolnának, de komoly befektetésre is szükségük van. „A Renault-nak hosszú története van a motorsportokban, ennek a Forma-1 is része. Az lenne a legjobb, ha kedvezőbb feltételek mellett folytathatnánk. Ezek viszont egyelőre nem garantáltak” – foglalta össze az F1 költségeit gyakran rossz szemmel néző vezető.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!