Máris megbukott a futam közbeni tankolás visszahozására irányuló indítvány, a csapatok ugyanis Montrealban egyhangúlag leszavazták. Habár feltehetően maga a javaslat is tőlük származott – pontosabban a Forma-1 Stratégiai Munkacsoportjától, amelyben az FIA és a FOM mellett a hat legnagyobb istálló képviselteti magát –, az utóbbi hetekben összeállított tanulmány alapján végül arra a következtetésre jutottak, hogy rossz hatással lenne a versenyzésre.
Az ellenérvek között szerepeltek egyrészt a tankolással kapcsolatos biztonsági kockázatok, az üzemanyagot ugyanis a korábbinál jelentősen nagyobb átfolyási sebességgel töltötték volna az autókba, hogy a bokszkiállások hossza ne nőjön a mostanihoz képest. Másrészt becslések szerint a költségek is emelkedtek volna, mégpedig az első évben csapatonként 1 millió, utána pedig fél millió dollárral.
Mindennek ellenére a Motorsport.com úgy tudja, elsősorban nem ezért mondtak le a futam közbeni tankolásról, hanem azért, mert a tanulmány arra jutott, hogy az negatívan befolyásolná az előzések számát. A statisztikák szerint 2010-ben, miután legutóbb betiltották, kétszer annyi lett az előzés a pályán, mint amennyi egy évvel korábban volt.
Az Autosport idézte egy meg nem nevezett bennfentes forrását, aki azt mondta: „Kezdettől fogva egyértelmű volt, hogy nincs miről beszélni. Ezt a vak is láthatta." A csapatok álláspontját most az FIA részéről Charlie Whiting fogja a Stratégiai Munkacsoport elé tárni a következő ülésen, ahol így a tankolással kapcsolatos javaslatot várhatóan annak ellenére le fogják venni a napirendről, hogy Bernie Ecclestone állítólag mellette áll.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!