A Kanadai Nagydíjon elszakadt a cérna Fernando Alonsónál, aki felháborodva reagált a rádión arra, hogy a mérnöke megkérte, spóroljon az üzemanyaggal. Éppen a mögötte érkező gyorsabb autókat próbálta feltartani inkább kevesebb, mint több sikerrel, amikor megkapta az utasítást, de nem hajtotta végre. Ez később jelentőségét vesztette, mert ismét feladta a versenyt, a kipufogórendszer Jenson Buttonéhoz hasonló, de azzal nem teljesen azonos hibája miatt.
„Nem, nem akarok, igazán nagy problémáim vannak, itt küzdök ezekkel, és közben úgy nézek ki, mintha amatőr lennék. Úgyhogy most versenyezni fogok, aztán majd koncentrálok az üzemanyagszintre is” – kiabálta Alonso, aki egy ideig látványosan megnehezítette a ferraris Sebastian Vettel dolgát, a többi ellenfelével szemben viszont nem fejtett ki komolyabb ellenállást.
A futam után már lenyugodva azt nyilatkozta, hogy a külvilág megpróbálja „megtörni” a McLaren egységét, és a korábbinál keményebben kell dolgozniuk a javulás érdekében, mert jelenleg minden téren le vannak maradva az ellenfeleikhez képest. Ez már a futam elején is látszott, amikor kiderült, hogy a nagy teljesítményt igénylő kanadai pályán a korábbiakkal ellentétben a fogyasztás is problémát okoz számukra.
„Rengeteg üzemanyagot meg kellett takarítanunk. Már az első körben is azt mondták, hogy spóroljak, én viszont csaták kellős közepén voltam. Az egyenesekben 35 km/órával lassabbak vagyunk a Ferrariknál, takarékoskodni is kellett, és a gumikat is óvtam, mert egyszer álltunk volna ki. Közben meg harcoljak a többiekkel? Két-három üzenet után mondtam, hogy hagyjanak, hadd élvezzem egy kicsit, aztán majd spórolunk a futam végén, amikor már magunk vagyunk.”
Jonathan Neale, a McLaren vezérigazgatója a hétvége során többször hangoztatta, hogy a csapat a szezon eleje óta 2,5 másodpercet lefaragott a hátrányából, de az újabb kiábrándító verseny után már ő is kénytelen volt konkrétabb magyarázattal szolgálni. Eddie Jordan, a BBC szakértője szerint Ron Dennisnek, a McLaren csoport elnökének is el kellene gondolkodnia a katasztrofális szezon következményein.
„Én személy szerint egyetértek Fernandóval” – mondta a rádióüzenetről Neale a BBC-nek. A versenyzők próbálják kezelni a helyzetet, Fernando van ott a pályán, és próbálja elvégezni a munkát. Hagynunk kell, hogy csinálja. Amikor utólag átnéztük az adatokat, úgy tűnt, végig tudott volna menni” – mentegette a frusztrált spanyolt.
Az idei szezon harmadához közelítve felmerül a kérdés, hogy a McLaren nem járt volna-e jobban azzal, ha a Mercedes ügyfeleként továbbra is a mezőny legjobb erőforrását használhatják a Honda gyári támogatása helyett. Neale azonban kétséget sem hagyott afelől, hogy továbbra is elkötelezettek a „rövid idő alatt is remek munkát végző” japán gyártó mellett.
„Ha a Mercedesszel maradtunk volna, egy fikarcnyi esélyünk sem lenne legyőzni őket. Testvéremként szeretem Toto Wolffot és Paddy Lowe-ot, de nem osztanának meg adatot velünk. Függetlennek kell lennünk. Csapatként fogunk küzdeni, ez az egyetlen út, ami ismét a bajnoki címhez vezet” – mondta.
Egyetértett főnökével a kínjában mosolygó Jenson Button is, aki úgy vélte, a Mercedes partnercsapatai számára kizárt a gyári istálló legyőzése. Ő jelenleg csak a Ferrarit tartja esélyesnek arra, hogy a Honda felzárkózásáig megszorítsa az Ezüstnyilakat. A futamon történtekről sem tudott túl sok jót elmondani.
„Ennék valami finomat, és elgondolkodnék a mai napon” – nyilatkozta a Sky Sportsnak halvány mosollyal az arcán. „Még a szokásosnál is nehezebb dolgom volt az utolsó helyről. Áthajtásos büntetéssel kezdtem, aztán kiestem a ritmusból. Az embert lekörözik az élen állók, elhúznak, majd kiállnak a bokszba, és újra leköröznek. Sok időt vesztettem ezzel” – nyilatkozta a brit, aki a magas fogyasztást a Honda erőforrás egyik legnagyobb problémájának nevezte.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!