Azok után, hogy a keddi gyakorlás jelentős részét elmosta az eső Spielbergben, a második szezon közbeni teszt zárónapja sokkal simábban zajlott. Szerdán a nap legnagyobb részében napos, száraz időben körözhettek a csapatok, csak az ebédszünet előtt zavarta meg kisebb szemerkélés a munkát.
Az istállók igyekeztek is kihasználni a jó időt, és szorgalmasan rótták a köröket a délután 30 fok fölé is felmelegedő pályán. Szerencséjükre sok incidens sem szakította meg a gyakorlást, csak kétszer kellett rövid időre meglengetni a piros zászlót a teszt utolsó órájában. Ennek is köszönhető, hogy a kilenc tesztelő csapatból nyolc több mint 100 kört teljesített a nap folyamán, míg kedden egyikük sem érte el ezt a számot. A kivétel a Williams volt, de Valtteri Bottas napja sem volt eredménytelen, hiszen ő is 79-szer ért körbe a spielbergi pályán.
A napot Nico Rosberg zárta az élen 1:09.113-as idővel, több mint 8 tizeddel megelőzve a Ferrari tesztpilótáját, Esteban Gutiérrezt. A német gond nélkül teljesített 117 kört a Mercedesszel, a legjobb idejét a nap végén megfutó mexikóival viszont történt egy kisebb incidens: azok után, hogy kedden a csapat másik tesztpilótája, Antonio Fuoco összetörte a Ferrarit, ezúttal Gutiérrez tett egy kitérőt a kavicságyba, ami után az orrkúpját is ki kellett cserélni.
A nap első felében Bottas állt az élen, az ebédszünet után kellett átadnia az első helyet Rosbergnek. Délelőtt aerodinamikai munkát végzett, délután pedig a beállításokat próbálgatta. Az idején már nem tudott javítani, és 9 tizedes lemaradással a 3. helyen végzett. A Williams egyébként szerdán leszerelte az FW37-ről azt a furcsa szárnyacskát, amely szerdán Susie Wolff autóján keltett feltűnést.
Bottas a teszt után elmondta, minden úgy alakult, ahogy a csapat eltervezte, és elsősorban nem a jó köridők elérésére, hanem az adatgyűjtésre koncentráltak. „Összességében jó napunk volt, és szerencsére az időjárás is kegyesebb volt hozzánk" – mondta a nap végén. „Főleg aerodinamikai és mechanikai teszteket végeztünk, és most már tisztábban látjuk, milyen irányba kell fejlesztenünk az autónkat."
A Toro Rosso autóját kedden a Német Túraautó-Bajnokság (DTM) tavalyi bajnoka, Marco Wittmann vezette. A DTM-ben a BMW színeiben versenyző német pályafutása során először ülhetett Forma-1-es autóba, és nem vallott kudarcot: a mezőny legszorgalmasabb versenyzőjeként 158 kört teljesített, és a 4. legjobb időt érte el, alig több mint 1 másodperces lemaradással Rosberg mögött.
Wittmannt a DTM-es ellenfele, Pascal Wehrlein követte, aki a keddi tesztnapon az élen tudott végezni. A Mercedes tartalékversenyzője ezúttal nem a W06-ot, hanem a Force Indiát vezette, és 1,1 másodperccel maradt el a Mercedes idejétől. A 6. helyen a Lotus tesztpilótája, Jolyon Palmer végzett, aki alatt a gyakorlás utolsó perceiben állt le a Lotus, ezért a kockás helyett a piros zászló vetett véget a körözésnek.
A McLaren is elégedett lehet a napjával: Fernando Alonso ugyan 1,6 másodperces lemaradással a 7. helyen végzett, de sikerült 104 kört megtennie komolyabb hibák nélkül, és sikeresen tesztelte a rövidebb orrkúpot is tartalmazó új aerodinamikai csomagot. A spanyol Daniel Ricciardót előzte meg, aki miatt a nap folyamán először kellett meglengetni a piros zászlót, amikor a Red Bull fékproblémák miatt leállt a bokszbejáratnál. Az utolsó helyen Felipe Nasr végzett a Sauberrel, az ő lemaradása már 1,8 másodperc volt Rosberghez képest.
A szerdai nappal befejeződött a kétnapos gyakorlás Spielbergben, és a csapatoknak idén már nem is lesz lehetőségük arra, hogy az idény közben teszteljenek.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!