A Forma-1-et rengeteg kritika érte az elmúlt években, és gyakran nemcsak a sajtó és a közönség, hanem maguk a résztvevők is negatív véleményeket fogalmaznak meg a sportág helyzetéről. A Mercedes igazgatója, Toto Wolff azonban úgy gondolja, csak tovább ront a helyzeten, ha a Forma-1 képviselői is folyamatosan panaszkodnak.
Wolff elismeri, a nézettség szempontjából nem ideális, hogy jelenleg a Mercedes uralja az F1-et, de ettől függetlenül nem tartja rossznak a versenyeket. „A Forma-1 a vitákról is szól, a pályán és azon kívül is. Ha eltekintek a Mercedesnél betöltött szerepemről, és úgy mondok véleményt a Forma-1-ről, akkor is az a véleményem, hogy ez egy remek látványosság" – jelentette ki. „Jó-e, hogy rendszeresen egy istálló nyer, és elég kiszámíthatóak a versenyek? Talán nem, de ez a múltban is előfordult."
„Szerintem nekünk kötelességünk, hogy ne kritizáljuk a Forma-1-et" – tette hozzá, utalva a sajtó munkatársaira is. „Mindannyian a Forma-1-et képviseljük, és mivel mindig a rossz tényezőket emeljük ki, egy negatív spirált generálunk, és ez rossz színben tüntet fel minket. Szerintem az F1-nek nem erre van szüksége."
A Forma-1-et gyakran amiatt éri vád, hogy a jelenlegi autók túl lassúak, hiszen a köridők elmaradnak a 2000-es évek elején látottaktól. Wolff szerint azonban ok nélkül beszélnek túl sokat az autók tempójáról.
„Figyelembe kell vennünk, hogy ezek az autók még a fejlődésük elején, a második évükben járnak, ráadásul azonos gumikon versenyeznek" – mondta az Origo GPhírek kérdésére. „A V10-es és V8-as éra legvégéhez hasonlítjuk őket, de még így is közel járunk az akkori körrekordokhoz."
„Néha egy másodperccel maradunk ez ezektől az időktől, máskor 5 tizeddel, néha pedig két másodperccel. Ezt úgy érjük el, hogy az autók 100 kilóval nehezebbek, és 50-60 kilóval kevesebb benzint használnak. Szerintem ez lenyűgöző."
Sokan a Forma-1 jelenlegi egyetlen gumiszállítóját, a Pirellit hibáztatják a lassabb köridőkért és a kevésbé látványos versenyekért, de Wolff szerint az olaszok munkájába nem lehet belekötni. „A Pirelli azt a feladatot kapta, hogy olyan gumikat gyártson, amelyekkel futamonként egy-két bokszkiállásra van szükség. Szerintem jó munkát végeznek" – vélekedett, bár elismerte, elképzelhető, hogy az abroncsokon tavaly óta elvégzett változtatások miatt nem lettek olyan gyorsak az idei autók, mint amire számítani lehetett.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!