Eldőlt, hogy a Pirelli mellett a Michelin is versenybe száll azért, hogy 2017-től kezdve legalább három éven keresztül ők lehessenek a Forma-1 egyedüli gumiszállítói. A gyártóknak június 17-ig kellett jelentkezniük a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által kiírt tenderre, és a Michelin egy nappal a határidő előtt megerősítette, hogy beadták a pályázatukat.
A Michelin a közelmúltban gyakran panaszkodott a Forma-1 jelenlegi helyzetére, és a Pirelli gyorsan kopó F1-es abroncsait sem tartják megfelelőnek. Sokat gondolkoztak azon, hogy megpályázzák-e a pozíciót, és a sportigazgató Pascal Couasnon szerint végül azért döntöttek így, mert a javaslataiknak köszönhetően jobbá tehetnék a sportágat.
„Ha hitelesek és következetesek akarunk lenni, akkor nem panaszkodhatunk anélkül, hogy előállnánk a saját megoldási javaslatainkkal" – nyilatkozta az Autosportnak Couasnon. „Úgy gondoltam, ha már vannak ötleteink, akkor ezeket elő is kell terjesztenünk. Majd meglátjuk, mennyire érdeklődnek az emberek a javaslataink iránt."
Couasnon hozzátette, a Michelin továbbra is kitart az eddigi feltételei mellett, tehát akkor vállalnák el a gumiszállítói pozíciót, ha nagyobb, 18 collos gumikat gyárthatnának, amelyek tartósabbak is lennének a jelenlegi Pirelliknél.
„Azért pályáztunk, hogy megpróbáljunk némileg változtatni a jelenlegi helyzeten" - magyarázta. „A Forma-1 most azt a képet közvetíti, hogy az abroncs egy olyan tárgy, amit néhány kör után a kukába is dobhatunk – a gumiipar számára ez nem túl jó."
Couasnon szerint más módon is szórakoztatóvá lehet tenni a versenyeket. Kiemelte például a múlt hétvégi Le Mans-i 24 órás versenyt, ahol „fejlett technológiájú, tartós és jól tapadó" abroncsokkal is remek versenyt láthatott a közönség.
Bernie Ecclestone már többször kijelentette, hogy továbbra is a Pirellit szeretné gumiszállítóként látni, hiszen szerinte nincs szükség a Michelin „kőkemény" abroncsaira, amelyek tartóssága sokat elvehet az izgalmakból. Couasnon elmondta, tiszteletben tartják Ecclestone véleményét, de szerinte a Michelin nincs egyedül azzal a véleményével, hogy változásokra van szükség.
„Megértem, hogy sokan úgy gondolják, a Pirelli jó munkát végzett. De a csapatokat és a versenyzőket hallgatva úgy gondolom, ezzel nem mindenki ért egyet" – mondta a Forma-1-ből 2006 után kiszálló gyártó sportigazgatója.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!