Nem úgy indult a McLaren és a Honda újkori együttműködése, ahogy az a nagy könyvben meg van írva, és a kezdeti nyugalom után Kanadában már érzékelni lehetett a feszültséget a wokingiak egyenruháit hordó szakemberek viselkedésén. Ennek ellenére egy bennfentes továbbra is „jónak” és „egészségesnek” nevezte a Honda és a McLaren kapcsolatát a Globónak.
A japánok több szempontból is küszködnek az F1-es visszatérésük után, hiszen erőforrásuk nem csupán gyenge, még teljes terhelés alatt sem üzemeltethető, ráadásul sokat fogyaszt és továbbra is folyamatosan elromlik, így nemsokára büntetésekre is számíthatnak. „A jelenlegi legnagyobb nehézséget nem a belső égésű motor, hanem az energia-visszanyerő rendszerek jelentik” – ismerte el Jaszuhisza Arai, a Honda F1-es programjának vezetője.
A probléma viszont nem szűkíthető le egyetlen gyenge pontra. Matt Morris, a McLaren technikai igazgatója elismerte, hogy „amint egy terület jól kezd működni, hirtelen egy másik, attól teljesen független hiba üti fel a fejét.” Azt mondta, „próbálunk úrrá lenni a kihívásokon, és javítani a munkafolyamatainkon, de akadnak helyzetek, amikor egyszerűen nincs mód gyorsabban reagálni.”
Gary Anderson, a Jordan és a Prost egykori technikai igazgatója szerint a jelenlegi technikai szabályok „hihetetlenül összetettek.” Korábbi pályatársa, Joan Villadelprat, a McLaren és a Ferrari volt csapatmenedzsere szintén kijelentette, hogy „a motorgyártóknak manapság sokkal nehezebb sikeressé válniuk az F1-ben, mint az én időmben.” A spanyol szakember szerint „a rendszerek integrációjához szükséges precizitás túltesz mindenen, amit eddig az F1 történetében láttunk, így fordulhat elő, hogy olyan jól szervezett vállalatok, mint a Honda vagy a Renault, egyelőre nem tudta őket tökéletesre fejleszteni.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!