A Pirelli visszaszúrt a Michelinnek, amely nemrég kritizálta a Forma-1-es gumikat, mondván, túl gyorsan elkopnak, és nem teszik lehetővé, hogy a versenyzők teljes erőbedobással vezessenek a futamokon. A francia cég is jelentkezett a sport 2017-től kiírt gumiszállítói tenderére, de azzal a feltétellel, hogy a jelenlegi, 13 colos kerekeket 18-asokra cserélik, és a versenyeken kötelező számú bokszkiállást írnak elő, miközben a gumik kibírnák akár a teljes távot is.
A Michelin annak ellenére pályázott a gumiszállító szerepére, hogy az elképzeléseiket előzőleg Bernie Ecclestone keményen kritizálta. A Red Bull Ringen a Pirelli sportprogramját irányító Paul Hembery is visszaszólt nekik, rámutatva, hogy nem a Forma-1-nek kell alkalmazkodnia hozzájuk, hanem fordítva.
„Hát nem tudom, de ez nagyjából olyan, mintha megjelenne egy motorszállító, és kijelentené, hogy 2,5-literes V8-asokkal száll be az F1-be, miközben a szabályok szerint 1,6-literes V6-os turbókat kell használni" – mondta péntek délután. „Mi a szabályokat követjük, amelyek a jövőben is a jelenlegi méretet tartalmazzák, aztán majd 2017-től valószínűleg 425 mm-es szélességet írnak elő a hátsó gumikra."
Habár már a Pirelli is tesztelt nagyobb kerekeket Forma-1-es autóval, a Stratégiai Munkacsoport a legutóbbi ülésén újra a 13 colosak mellett foglalt állást. Hembery szerint a Michelin által javasolt 18-as méret „érdektelen" a sport szempontjából.
„Fiestákkal megyünk ralizni 18-as kerekeken"
– mutatott rá. „Ha a sport változtatni akar, mert közeledni szeretne a közúti termékekhez, legalább 20-as méretre kellene váltania. A 425-ös szélesség ma nem elterjedt az autósportban, úgyhogy azzal a Forma-1 legalább meg tudná különböztetni magát a többi sorozattól."
Az Origo GPhírek kérdésére, hogy a Pirellinek mi az álláspontja a tartós gumik ellenére is kötelező kerékcserékről, Hembery a vállát vonogatva azt felelte: „Nem érdekel a javaslat. Mi csak a szabályokat követjük."
„Ha 20-as kerekeket akarnak, hát csinálunk olyanokat. Ha azt akarják, hogy a gumik kibírják a teljes távot, olyanokat is tudunk szállítani" – tette hozzá. „A csapatok és a promóter leginkább most is arra panaszkodik, hogy nem kopnak eléggé a gumik, ezért a versenyzők nyomhatják a gázt, amennyire csak tudják. Úgy tűnik, ez sem jó."
„Még mindig az a kívánságuk, hogy legyen bizonyos számú bokszkiállás, de ha ez megváltozik, mi alkalmazkodunk hozzá."
Egyre divatosabb arra panaszkodni, hogy a Forma-1 unalmassá vált, Hembery szerint azonban a kritikák nem mindegyike megalapozott.
Mi 250 különböző bajnokságban veszünk részt, és ebből 249 szeretne a Forma-1 lenni
– mutatott rá. „Ezért kissé meglepőnek találom, hogy annyian szidják, mert ma is ez az autósport csúcsa, mégpedig nem csekély előnnyel. Ez persze nem jelenti azt, hogy nincs min változtatni, de nagyon sok szempontból kifejezetten jól működik."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!