Csődbement az Orosz Nagydíj egyik szervezője, a Formula Sochi a RIA Novosztyi hírügynökség szerint. A krasznodari kormányzat tulajdonában lévő céget fizetésképtelennek minősítette a tartományi bíróság, miután 5,8 millió rubeles (kb. 30,7 millió forintos) adósságot halmozott fel, de csak 1,4 millióra volt fedezete.
2014-ben hűtlen kezelés miatt már indult egy eljárás a Formula Sochi ellen, sőt a cég egy évvel korábban is bajba került, ezért a verseny rendezését akkor egy nagyobb vállalat, a 200 millió dolláros szocsi pálya építéséért is felelős Omega vette át. Ők a Red Bull Air Race idén májusra tervezett fordulóját lefújták arra hivatkozva, hogy az árfolyam negatívan érintette a rendezési költségek és a jegyárak mérlegét.
A Forma-1-es futam jövőjét azonban ez szerintük nem érinti. Az első Orosz Nagydíjat tavaly rendezték meg a Téli Olimpiára épült létesítményen belül kialakított pályán, és a szerződésük 2020-ig szól.
Közben a montreali La Presse arról számolt be, hogy miután tavaly egészen 2024-ig hosszabbított Bernie Ecclestone-nal, Francois Dumontier, a Kanadai Nagydíj promótere el akarja adni a rendezésért felelős cége, az Octane Racing Group 50 százalékát.
„Számtalan befektetővel tárgyalok. Szerintem a cégünknek jelenleg komoly értéke van, ezért mérlegelem a lehetőségeket, ahogy a helyemben minden üzletember tenné. Ez teljesen normális eljárás" – mondta a 48 éves Dumontier.
Akinek nagy segítség lenne, ha sikerülne névadó szponzort is találnia a versenyéhez. Ilyen a Kanadai Nagydíjnak 2003 óta nem volt, ahogy egyébként jelenleg is csak nyolcnak van a tizenkilenc futam közül. Dumontier azt állítja, egy névadó szponzori szerződés tető alá hozásához 12-15 hónapra van szükség, és „az idén van rá először elég időm."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!