Vágólapra másolva!
A német úgy érzi, hamar megtanulta a 13 kilométer hosszú pályát, de a körülmények és a forgalom miatt mindig résen kell lennie. A hétvégén újra a Porschével versenyez.

Hat év után fordul elő újra, hogy egy aktív Forma-1-es versenyző kipróbálja magát a Le Mans-i 24 órás versenyen: 2009-ben Sébastien Bourdais, most pedig Nico Hülkenberg vállalta az indulást a leghíresebb hosszútávú futamon. Hülkenberg a Porsche LMP1-es prototípusával indul a hétvégi versenyen, amellyel a hosszútávú világbajnokság (WEC) első két fordulója alapján a győzelemre is lehet esélye.

Hülkenberg május elején, a bajnokság spái futamán már megismerkedhetett a hosszútávú versenyzéssel, két héttel ezelőtt pedig a Le Mans-i pályát is kipróbálhatta a hivatalos teszten. Bár a legendás aszfaltcsík 13 kilométer hosszú, Hülkenberg szerint gyorsan meg lehet tanulni, hiszen sok kanyarral nem kell megküzdeni rajta.

„Nagyon tetszik a pálya, a régi stílusú helyszínek közé tartozik" – nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak a német. „Az viszont meglepett, hogy milyen sok egyenes van. Itt pihenni is tudunk, mert csak a következő kanyarra várunk."

Mindig figyelni kell

A látszólag egyszerű pálya azonban nagy kihívást állít a versenyzők elé: ha vizes az aszfalt, nagyon kicsi a tapadás, ráadásul a pilóták figyelme soha nem lankadhat, mert a GT-kategóriákban szereplő lassabb autókat kell folyamatosan kerülgetniük. Az egyenesek mellett ráadásul veszélyes kanyarok is várnak a pilótákra, az elmúlt években több óriási baleset történt a pályán.

Hülkenberg a Porsche 919-essel a Le Mans-i tesztnapon Forrás: AFP

„Nem aggódom, de tudom, hogy ezt a pályát tisztelni kell" – mondta Hülkenberg, aki szerint a gyors Porsche-kanyarok nyújtják a legnagyobb kihívást. „A tesztnapon esett az eső, és nagyon oda kellett figyelnem arra, hogy mit csinálok. Főleg a lekörözések voltak veszélyesek, mert a GT-autók sokkal jobban csúszkálnak, mint mi. Soha nem tudhatjuk, hogyan fog viselkedni az előttünk haladó autója, ami necces helyzeteket eredményez. Száraz pályán azért könnyebb őket lekörözni."

Le Mans-ban 56 autó indul, és ezek többsége lassabb kategóriákban szerepel, mint Hülkenbergék Porschéja, ezért a német szerint a „néhány másodpercenként" aktuális lekörözések nehezítik meg legjobban a pilóták dolgát. „Minden az időzítésen múlik. Van néhány pontja a pályának, ahova egyáltalán nem kívánjuk a lekörözendő autókat, de ez sajnos nem rajtunk múlik" – mondta. „Azt el is felejthetjük, hogy a bokszból tájékoztatnak minket a forgalomról, hiszen túl sok információt kellene közölniük. Egy LMP1-es autóban ülve mindig rengeteg dolgunk van."

Éjszaka a legjobb

Hülkenberg a Le Mans-i pályán még nem próbálhatta ki, milyen éjszaka vezetni, az elmúlt hónapokban azonban sokat tesztelte az autót sötétben is. Le Mans-ban a pálya nagy része nincs kivilágítva, ami a német szerint nagyon különleges hangulatot eredményez.

„A teszteken is mindig az volt a kedvenc időszakom, amikor éjszaka ülhettem autóba. Ezeknek az etapoknak nagyon jó hangulatuk van: az ember szinte láthatatlannak érzi magát, és ilyenkor jobban eggyé válunk az autóval és a pályával" - magyarázta. "Nehezebb is ilyenkor vezetni, mert nem látjuk olyan jól a fékezési pontokat és a kanyarok bejáratát. Itt ugyanis nincs úgy kivilágítva a pálya, mint a Forma-1-ben, csak az autók lámpája ad fényt."

Hülkenbergnek már szerdán lesz rá lehetősége, hogy éjszaka is kipróbálja a pályát az edzéseken, a 24 órás verseny pedig szombat délután 3 órakor rajtol majd.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!