Sebastian Vettel egy elrontott kerékcsere miatt lecsúszott a dobogóról az Osztrák Nagydíjon, de a Mercedes és a Ferrari várakozásai ellenére egyébként sem tudott beleszólni a győzelemért folytatott harcba.
Vettel az Origo GPhírek-nek elismerte, hogy jobb versenytempóra számított, mégis úgy vélte, az először Kanadában bevetett motorfejlesztéseik révén ledolgoztak valamennyit a Mercedeshez képesti hátrányukból. „Szerintem közelebb voltunk hozzájuk, mint korábban, de valóban bíztunk benne, hogy nyomást gyakorolhatunk rájuk" – mondta a futam után, amelyen a 4. helyen ért célba.
„Különösen a nyitóköreik voltak lenyűgözőek, azokban több mint 3 tizedet vertek ránk" – tette hozzá Vettel. „Aztán körönként 1-2 tized körül stabilizálódott a különbség, és nekünk is nagyjából ennyi előnyünk volt a Williamsszel szemben, úgyhogy a bokszkiállásig elég magányos versenyem volt a 3. helyen. Összességében szerintem az egész hétvégén csökkentettük a hátrányunkat, csak sajnos nem annyira, hogy megszorongathassuk őket."
Miután 13 másodpercig vesztegelt a bokszban, Vettel Felipe Massa mögé került, akihez hiába zárkózott fel, az utolsó húsz körben nem tudott komoly támadást indítani ellene. „Úgy tűnik, a Williamsek a legnehezebben megelőzhető autók közé tartoznak, mert nagyon gyorsak az egyenesben" – mutatott rá. „Megpróbáltam hátulról szorongatni (Massát), hátha ezzel hibába hajszolom, de csak kisebbeket vétett. Itt-ott elfékezte magát, az előzésre azonban nem adott esélyt."
Hasonlóan értékelte a versenyt a Ferrari főnöke, Maurizio Arrivabene is, aki az Origo GPhírek kérdésére, hogy mivel az etapok elején volt a legnagyobb a hátrányuk, a gumimelegítéssel küszködnek-e, azt felelte: „Tulajdonképpen igen, mert amikor a gumijai bemelegedtek, (Vettel) csak kb. 2 tizeddel volt lassabb Hamiltonnál. Rosbergnél kicsit többel. Ez sok tényezőn múlik, de nem vagyunk olyan vészesen lemaradva tőlük."
A Ferrari versenytempója vasárnap nem volt annyira erős, mint amire akár ők, akár a Mercedes számított a szabadedzéseken futott hosszú etapok alapján.
„Ma azt mondtam a mérnököknek, pénteken majd inkább menjünk teljesen tele tankkal, hogy hitelesebb legyen az összehasonlítás" – jelentette ki Arrivabene.
Aki szerint a Ferrarinak mindenekelőtt a kerékcseréit kell rendbe tennie: Vettel azzal vesztett időt, hogy a jobb hátsó kerékanyán beszakadt a menet. „Mégpedig nem először, ezért muszáj gondoskodnunk róla, hogy ez többé ne forduljon elő" – figyelmeztetett Arrivabene, célozva rá, hogy konstrukciós problémáról van szó. „Nem a szerelők hibáztak, hanem mi, ezért ezen a téren össze kell szednünk magunkat."
Kimi Räikkönennek közben a rémálmai váltak valóra Spielbergben. Már az elbaltázott időmérő után attól félt, hogy az első pár kanyarban belekeveredik valamibe, és pontosan ez történt. A bajt azonban éppen ő okozta, amikor a 2-es és a 3-as kanyar között összeütközött Fernando Alonsóval.
Bár a távoli kameraállásból úgy tűnt, Räikkönent meglökték az egyenesben, ő maga azt mondta, gázadás közben egyszerűen kipörögtek a hátsó kerekei, amitől az autója keresztbe állt. Alonso ekkor ment neki, McLarenjével felugratva a Ferrari elejére.
„Igen, ez egyértelműen nem volt normális"
– mondta Räikkonen az Origo GPhírek-nek a kerekek kipörgéséről. „Ilyennek nem kellene megtörténnie, mert azt hiszem, már 3-as vagy 4-es fokozatban volt a váltóm. Hogy én hibáztam, vagy valami probléma állt a háttérben, azt egyelőre nem tudom."
A rajt és a kerékcserék során az elinduláshoz használt motorbeállítás csak 90 másodperc múlva, automatikusan kapcsol ki, ezért felmerült, hogy Räikkönen autójában a gázpedál ugyanazért vált abnormálisan érzékennyé, mint Kanadában, ahol a bokszkiállását követően pördült meg. Arrivabene azonban nem lát összefüggést a két eset között. „Nem hiszem, hogy van, mert most az egyenesben történt a dolog" – mondta.
A Ferrari az idén eddig Ausztriában szerezte a legkevesebb, 12 pontot, amivel a csapat előnye a Williamsszel szemben 63 pontra csökkent.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!