Felipe Massa nem ért egyet azokkal, akik visszasírják a régi Forma-1-et, mert az szerinte a közvélekedéssel ellentétben semmivel nem volt izgalmasabb a mainál – sőt. „Ayrton (Senna) balesetének húszéves évfordulójára Brazíliában újra lejátszották az összes versenyét, és én meg is néztem majdnem mindet" – mondta a Red Bull Ringen csütörtök délután. „Hát, azok sokkal rosszabbak voltak, mint a maiak."
Massa rámutatott, hogy a Senna és Alain Prost hősies küzdelmével fémjelzett 1988/89-es szezonban a McLaren „előnye az időmérőn gyakran másfél másodperc volt, és a futamok jelentős részében még a 3. helyezettet is lekörözték. A különbség sokkal nagyobb volt, mint manapság, az emberek mégis azt hajtogatják, hogy régen minden milyen csodálatos volt."
Akkor nyugodtan nézzék vissza azokat a versenyeket, és hasonlítsák össze őket a mostaniakkal!
„Egyszerűen nem emlékeznek jól a régi időkre" – tette hozzá a brazil. „A múlt azért is tűnik érdekesebbnek, mert a pályák sokkal hepehupásabbak voltak, amitől nehezebbnek tűnt vezetni. Ma simábbak és kevésbé veszélyesek, de nem hinném, hogy az FIA emiatt vissza fogja alakítani a pályákat."
Massa, aki már a Forma-1 leggyorsabb korszakában, a 2000-es évek közepén is versenyzett, óva intett a csökkenő nézettségre adott elhamarkodott reakcióktól. Szerinte ma „talán úgy tűnik, simábban mennek az autók, de ettől még egyáltalán nem könnyű őket vezetni." A Williams brazil pilótája elismerte, hogy a futamok a gyengébb versenytempó miatt kevésbé fizikálisak, de ismét kiemelte, hogy ennek a magasabb üzemanyagszintből eredő nagyobb tömeg a fő oka.
Ha 2008-ban sem lehetett volna tankolni, ugyanolyan lett volna a tempó, mint ma.
Massa ennek ellenére nem feltétlen híve a futam közbeni tankolás visszahozásának, és arra is figyelmeztetett, hogy ha az autókat gyorsabbá teszik, az éppen a várttal ellentétes hatást érhet el. „Gyorsabb autóval, nagyobb leszorítőerővel még később fogunk fékezni, amitől előzni is még nehezebb lesz" – vélte. „A törekvést értem, de ha a köridők öt másodperccel javulni fognak, a kevesebb előzés miatt az emberek ugyanúgy panaszkodnak majd, mint ma."
„Igen, én is azt szeretném, hogy az autók a lehető leggyorsabbak legyenek, de szerintem okosan kell kezelnünk ezt a helyzetet. Hiába javulna körönként három másodperccel a tempó, az a tévéből nézve úgysem tűnne fel senkinek."
Bár Kimi Räikkönen nemrég felvetette, hogy a Forma-1 vonzóbbá válna a közönség szemében, ha a versenyzés újra veszélyesebb lenne, és ezzel Niki Lauda is egyetértett, a 2009-es Magyar Nagydíjon súlyos balesetet szenvedett Massának nem tetszik az ötlet. „Talán azt szeretnék, ha valaki megsérülne?" – kérdezett vissza, amikor a téma szóba került.
„Hallottam, hogy Kimi és Niki Lauda azt mondta, a Forma-1-nek veszélyesebbnek kellene lennie, de én ezzel nem értek egyet" – jelentette ki. „Izgalmasabbnak és intelligensebbnek igen" – tette hozzá. „Az emberek előzéseket, párharcokat, versenyt akarnak látni."
Massa felvetette azt is, hogy az F1 nem használja olyan ügyesen a közösségi médiát, mint más sportok. Példaként az NBA keddi döntőjét hozta fel, amelyről szerinte folyamatosan rengeteg hasznos információhoz lehetett jutni az Instagramon.
Érdekes, hogy Massa szinte pontosan ugyanazokat az érveket hozta fel, mint mi a múlt heti Görbe Tükörben.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!