A McLaren az első kilenc futamon mindössze 5 pontot szerzett, ezzel az utolsó előtti helyen állnak a konstruktőri világbajnokságban. A katasztrofális idénykezdést főleg a megbízhatatlan és gyenge teljesítményű Honda-motoroknak tulajdonítják, amelyekre ebben az idényben cserélték le a Mercedes erőforrásait.
Miután a csapat az idény felénél járva is csak akkor tudja beverekedni magát a pontszerzők közé, ha sokan kiesnek előlük, a McLaren egyre türelmetlenebben várja, hogy a Honda látványos fejlődést érjen el a motorfejlesztés terén. A versenyigazgató Eric Boullier néhány napja elmondta, a közös munkát hátráltatja, hogy a brit csapat és a japán gyártó más munkakultúrát képvisel – miközben a McLaren minél előbb javítana az eredményeken, a Honda hosszabb távra tervez, és azt tartják fontosnak, hogy a többéves projekt végére legyen eredménye a munkájuknak.
„Minden nap kétszer, de az időeltolódás miatt akár háromszor is elmondom neki, hogy minél előbb sikeresnek kell lennünk" – jelentette ki Boullier a Honda sportprogramjának főnökére, Jaszuhisza Araira utalva.
Arai azonban a Globónak nyilatkozva elmondta, a látszat ellenére a két fél kapcsolata nem romlott meg az idénykezdet óta. „A 80-as években rendkívül sikeresek voltunk együtt, ezért kölcsönös bizalom van köztünk" – mondta. „Persze nyomás van rajtunk, javulnunk kell, de mindent közösen beszélünk meg."
Arai elmondta, előfordul, hogy egy probléma esetén másféle javaslattal állnak elő, „de ez egy ilyen kapcsolatban normális." A McLarent állítólag az is bosszantja, hogy a Honda nem használja ki maximálisan a McLaren Group által felajánlott forrásokat, amelyek segítségével hatékonyabban fejleszthetnék a motorjaikat, Arai szerint azonban nincs szükségük a jelenleginél több támogatásra.
„A projekt kezdete óta együttműködünk a McLaren Applied Technologies-zel. A kérésünknek megfelelően ők fejlesztették ki a szoftvereket a hajtásláncunkhoz, és remek munkát végeztek" – magyarázta. „Egyéb segítségre nincs szükségünk. A jó tanácsot mindig szívesen fogadjuk, de másoktól kapott technikai megoldásokra nincs szükségünk."
Arai hozzátette, leginkább a Honda igazgatói és a japán sajtó részéről érzi a nyomást, a McLaren vezetősége felől ezt még nem tapasztalta. Ahogy korábban is elmondta, a Magyar Nagydíjat követő négyhetes szünetben komoly fejlesztésekre készülnek, és ennek szerinte a pályán is látható eredménye lesz.
„Tudom, hogy a rajongóink nem ilyen eredményekre számítottak, de tudjuk, mit csinálunk. Kérem, adjanak nekünk egy kis időt. Higgyék el, a szezon második fele jobban alakul majd."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!