NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 05: Adrian Newey, the Chief Technical Officer of Infiniti Red Bull Racing works on the pit wall during the Formula One Grand Prix of Great Britain at Silverstone Circuit on July 5, 2015 in Northampton, England. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150705-00553 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Nem csak pletyka a Red Bull és az Aston Martin együttműködése: Christian Horner megerősítette, hogy az F1-es csapat korábbi főtervezője, Adrian Newey egy sportautón dolgozik a híres brit gyár megbízásából, de korántsem biztos, hogy a terv végül meg is valósul. Ebből még az F1-es együttműködés sem feltétlenül következik.
A Brit Nagydíj során látott napvilágot az értesülés, hogy a Red Bullhoz szponzorként csatlakozhat az Aston Martin autógyár, amely a Mercedesszel kötött technikai együttműködés révén a csillagos márka erőforrásait is megszerezheti a jelenleg küszködő, egykori világbajnok istállónak. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke közölte, kitöltik a 2016 végéig érvényes szerződésüket a Renault-val és az Infinitivel, Helmut Marko viszont elismerte: felmerült már, hogy együtt dolgozzanak az Aston Martinnal.
Olyannyira, hogy Horner az Autosportnak megerősítette: a papíron a Red Bull Technologies-nál alkalmazott sztártervező, Adrian Newey már most is egy sportautón dolgozik az Aston Martin megbízásából a két cég közötti technikai partnerség jegyében. „Ez lenne Adrian öröksége” – mondta a Red Bull csapatfőnöke Newey-ról, aki négy vb-győztes autó kifejlesztését vezette Milton Keynes-ben, és még ma is rajta tartja a szemét az F1-es istállón.
A lap megtudta, hogy a sportautó-projekt jelenleg „gyerekcipőben jár, nincs garancia arra, hogy megvalósul”, és a névtelen források azt is kiemelték, a közös fejlesztés nem hozható összefüggésbe egy esetleges F1-es együttműködéssel. Úgy hírlik, a Red Bull mellett a Williams és a Force India is szóba jöhet az Aston Martinnál, és a veterán F1-es szakblogger, Joe Saward is úgy tudja, több csapat képviselője is megfordult az elmúlt hónapok során a brit gyárnál, köztük Horner, aki maga is az ügyfelük.
Az Autosport szerint az Aston Martin célja egy olyan csúcskategóriás sportautó kifejlesztése, amely a limitált példányszámú Ferrari FXX-K és a McLaren P1 GTR ellenfele lehet. E két modell kizárólag zárt pályán használható, de versenyekre nem lehet velük nevezni, viszont a gyártók folyamatosan felvértezik őket a legújabb fejlesztéseikkel, amelyeket az autók tulajdonosai próbálhatnak ki először, így tulajdonképpen gyári tesztpilótává válnak – a Ferrari esetében 2 millió euróért cserében.
„Az Infinitivel kialakított kapcsolatunk vezetett minket az autóiparba, és most olyan területeken is jelen vagyunk, ahol a technológiai üzletágunkkal korábban nem voltunk” – magyarázta Horner a múlt heti futam előtt az Autocarnak. „A tevékenységünk hamarosan érezhető lesz az Infiniti termékekben. Jelenleg a Forma-1-es konstruktőri tevékenységünkre koncentrálunk, de egyre több kapcsolódási pontot látunk az utcai autók piacával, és ez a terület bővülni is fog.”
A Red Bull a Minardi felvásárlása után az akkori szabályok egyik kiskapuját kihasználva hozta létre a Red Bull Technologiest, amely papíron az F1-en kívüli vállalatként „értékesített” versenyautó-terveket a Red Bull Racingnek és a Scuderia Toro Rossónak, így a két csapat autói egy ideig szinte egyformák lehettek. Amióta ez a kiskapu bezárult, a Red Bull Technologies más iparágak számára kutat és fejleszt, köztük Ben Ainslie Amerika-Kupa hajóján is Newey dolgozik.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!