A Forma-1-es csapatok főnökei örömmel fogadták a hírt, hogy megkezdődtek az előzetes tárgyalások a Magyar Nagydíj szerződésének meghosszabbításáról egészen 2026-ig, de a pálya tervezett modernizációja nélkül is szívesen jönnének versenyezni a Hungaroringre.
„A sajtóközpontot!" – vágta rá a Red Bullt irányító Christian Horner, amikor pénteken arról kérdeztük, hogy ha rajta múlna, mit változtatna meg. „Szerintem leginkább azt kellene lecserélni."
Magát a pályát hagyjuk békén, mert nagyszerű. Szórakoztató és egyedi.
„Bármi legyen is az oka, mindig élvezetes futamokat produkál. Mindenki imád versenyezni rajta, és a város is csodálatos. Az egész Forma-1 szempontjából örömteli, ha 2026-ig meghosszabbítják a pálya szerződését."
Egyetértett kollégájával a Manor sportigazgatója, Graeme Lowdon is. „Tetszik, hogy a vonalvezetése a természetes terepviszonyokat követi" – mondta az Origo GPhírek kérdésére a Hungaroringről. „Én ugyan soha nem vezettem rajta, de az is fantasztikus lehet." Lowdon viccelődve hozzátette: „Ha valahogy eltüntetnénk róla a szintkülönbségeket az éjszakai futásokhoz, az hasznos lenne. Egyébként nem nyúlnék hozzá."
A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz benyújtott fejlesztési koncepció a Hungaroring kiszolgáló létesítményeit is érinti, s bár amiatt nem reklamálnak, hogy az infrastruktúra elmarad a modern pályákétól, a csapatok sem bánnák, ha kicsit nagyobb helyet kapnának.
Talán tágasabbá tenném a garázsokat, mert jelenleg nagyon szűkösek,
a pályának azonban így kellene maradnia, mert különleges" – vélte a Toro Rosso főnöke, Franz Tost. „Budapest pedig fantasztikus, és az egész infrastruktúra rendben van, úgyhogy én mindig szeretek ide jönni."
A vonalvezetés módosítása nem is szerepel a tervek között, az újraaszfaltozást viszont már szeptemberben megkezdik. Ez különösen a Pirelli számára jelenthet változást, de az olasz cég sportprogramját irányító Paul Hembery azt mondta, „a gumik szempontjából így is érdekes ez a pálya, nagyon karakteres, és úgy tűnik, a közönség imádja. A város szívélyesen fogad minket, úgyhogy örülünk neki, ha folytathatjuk itt."
A Toro Rosso újonca, Max Verstappen a héten „egy kicsit Miki egér-pályaként" írta le a Hungaroringet. Ez ugyan nem hangzik hízelgően, de a fiatal holland az Origo GPhírek-nek azt mondta, „nem negatív értelemben" használta a kifejezést.
A Hungaroring „nagyon nagy kihívást jelent, borzasztóan keskeny. Lendületes ritmusa van, és a tökéletes körhöz teljes szélességében ki kell használni" – mutatott rá. „Igaz, hogy az egyenesek rövidek, de ez nekünk pillanatnyilag kifejezetten jól jön. Nehéz előzni, mégis nagyon szeretem. Rá kell érezni a ritmusára, és optimális balanszra van szükség hozzá, különösen a második szektorban."
Amikor arról faggattuk, hogy változtatna-e rajta valamit, Verstappen azt felelte: „Nem is tudom. Szeretem így is. Minden pályának megvannak az egyedi tulajdonságai. Jobban kedvelem a régi vágású pályákat, mert nehezebbek, és nem lehet rajtuk nagyot hibázni, különben a falban kötsz ki, vagy a kavicságyban ragadsz. Ez tetszik."
A címvédő Lewis Hamilton még tovább ment, és kijelentette a Hungaroringről:
Kezdem azt hinni, hogy ez a kedvenc pályám.
„A kanyarkombinációknak és a szintkülönbségeknek köszönhetően nagyon élvezetes vezetni rajta. Ahogy az egyes részek egymásba fonódnak, az igazán klasszikus."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!