A Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, Gyulay Zsolt bízik benne, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kedvezően fogja elbírálni azt a nagyszabású tervezetet, amellyel az év 365 napján működő, önfenntartó „motorizációs központtá" szeretnék fejleszteni a Forma-1-nek is otthont adó létesítményt.
„A fejlesztési koncepció elkészült, most a megvalósításán dolgozunk" – mondta az Origo GPhírek-nek Gyulay a Hungaroringen. „Szerintem kedvező fogadtatásra talált. Mindenkit meglepett, hogy mi hosszútávon, egy sokfunkciós, önfenntartó létesítményben gondolkodunk. Reméljük, hogy a nagy sportingatlan-fejlesztésbe ez is bele fog férni."
Habár a pálya várhatóan
700 millió forintba kerülő újraaszfaltozását az idén szeptemberben mindenképpen, akár hitelből is elvégzik,
Gyulay ennél sokkal átfogóbb, „20-25 milliárdos" beruházásról beszélt. A létesítmény modernizációjához szerinte az aszfaltcsíkon kívül „mindent le kellene dózerolni." A mintának a közismerten színvonalas Red Bull Ringet tekintik.
„A fejlesztési terv tartalmaz látogatóközpontot, sportszakmai részt – a víz-, a villany-, a gáz és az elektromos hálózatot, amely kiszolgálja a versenyirányítást –, a stadionszerű infrastruktúrát a nézők számára, a VIP-bokszot, modern kommentáror-állásokat, és egy olyan promóter-klubot, ahol a magasabb szintű jegyek értékesítése is meg tud valósulni" – magyarázta Gyulay.
Létre akarunk hozni egy látógatóközpontot is, élményparkot a magyar családok számára,
ide szeretnénk hozni mindent, ami autó és motor. És alkalmassá szeretnénk tenni a létesítményt más sportágak befogadására, mint a triatlon, a kajakszlalom, a hegyikerékpár."
Gyulay hangsúlyozta, hogy „nemcsak az autóversenyekre" koncentrálnának, hanem „motorizációs központtá" alakítanák a Hungaroringet. „Ha van egy ilyen fajta sportfejlesztés, amelyről évek óta kimutatják a tanulmányok, hogy pénzt hoz az országnak – nem a Hungaroringnek –, akkor jó lenne vissza is tenni bele valamit" – vélte.
A Hungaroring kapcsolata a környékbeli településekkel korábban nem volt jó, de Gyulay azt állította, most „megtalálták a közös hangot", és Mogyoróddal, illetve Kerepessel is rendezettebbé vált a viszonyuk.
Ha egy vállalkozás közel 100 millió forintot fizet be a kasszába, Mogyoród legnagyobb adófizetője, akkor ilyen kapcsolatnak kell kialakulna,
hiszen mi is jelentősen hozzájárulunk ahhoz, hogy az iskolák, óvodák működjenek" – jelentette ki az Origo GPhírek kérdésére.
„Fontos, hogy sok év után mindenki felismerte – Kerepes is, Mogyoród is – hogy a Hungaroring fejlesztése a környéknek is nagyon jó" – tette hozzá. „Ez munkahelyeket fog teremteni, és egy hosszú távon működőképes létesítményt eredményez, amely fenntartja önmagát. Nemcsak néhány rendezvényre koncentrál, hanem egy komoly látogatóközpont lesz, amely az év 365 napján nyitva áll."
Gesztusértékű, hogy a Hungaroringről utcát is neveztek el Mogyoródon, és a nagyközség polgármestere, Paulovics Géza – aki csütörtökön Gyulayval közösen leplezte le a 10-es házszámot a pálya portáján – azt mondta, az utóbbi időben próbálnak tudatosan együttműködni a környékbeli nagyvállalkozásokkal.
Kiemelte, hogy segíteni akarnak a tömegközlekedés fejlesztésében, így a tervek szerint a HÉV nyomvonalát is közelebb vinnék a pályához, míg az M3-as felől tervezett lehajtó és elkerülő út 2018-ra valósulhat meg.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!