Hónapok óta stabilnak tűnik a Lotus csapat anyagi helyzete, ám a háttérben ismét tartozást halmoztak fel, ezúttal az Xtrac nevű, sebességváltó-alkatrészeket szállító céggel szemben, amely a londoni cégbíróságon kezdeményezte a csapatot működtető vállalat felszámolását. Az első tárgyalást hétfőn kellett volna megtartani, de a bíró két héttel elnapolta. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni, a Lotus csődvédelem alá kerülhet, ahogy tavaly a Caterham és a Marussia is.
„Ez lehetővé teszi számunkra, hogy további tárgyalásokat folytassunk a Lotus F1-gyel” – kommentálta a bírói meghallgatás elhalasztását az Xtrac szóvivője a Motorsport.com-nak. „Az elmúlt tizenöt hónap során az Xtrac jelentős mennyiségű alkatrészt gyártott jóhiszeműen annak érdekében, hogy az autók versenyezhessenek. Hosszú ideje dolgozunk a Lotusszal és annak menedzsmentjével, reméljük, ezt folytatni is tudjuk. Ha a jelentős mértékű kintlévőségünk csökken, meg tudunk állapodni.”
Miután tavaly két F1-es istálló is csődvédelem alá került, a beszállítók egy része már csak akkor hajlandó teljesíteni a megrendeléseket, ha azokat a csapatok előre kifizetik. Matthew Carter, a Lotus F1 ügyvezető igazgatója elismerte, hogy „a Marussia és a Caterham problémái nem segítettek” a helyzeten, de nem aggasztja, hogy akár bíróság elé is állhatnak. „Lesz egy tárgyalás, amit már el is halasztottak. Ez megszokott eljárás a hitelezőkkel, a normális ügymenet része. Ez van, ilyen az élet” – nyilatkozta.
Carter kiemelte, hogy a helyzet nem befolyásolja a Lotus működését, és a szponzorok előtt sem okoz számukra problémát. „Egész jó helyzetben vagyunk, mivel senkinek, például bankoknak sem tartozunk a beszállítóinkon kívül, úgyhogy a malmaink normálisan őrölnek. Csakis a tulajdonosaink felé vannak tartozásaink. Ameddig a szponzoraink felé teljesíteni tudjuk a kötelezettségeinket, minden rendben van” – jelentette ki.
A paddockban már elterjedt, hogy a Renault közel áll a Lotus visszavásárlásához, Carter viszont azt állítja, formális ajánlatot még nem kaptak a francia autógyártótól. A Renault az elmúlt hónapok során az összes középcsapat átvételének lehetőségét megvizsgálta, és F1-es körökben többen is azt gyanítják, hogy a franciák a Lotus anyagi helyzetének alakulására várnak. Ha ugyanis csődvédelem alá kerülnek, a Renault könnyebben megkaparinthatja az istálló többségi tulajdonrészét.
Carter szerint a Lotus „talán a legjobban passzolna” a Renault terveihez, de leszögezte, hogy a csapatot birtokló Genii nem tervezi eladni az istállót. Tizennyolc hónappal ezelőtt szerint egy ötéves tervbe kezdtek, amelynek célja, hogy a Mercedes motorokkal javított versenyképességüket kihasználva előrébb lépjenek a konstruktőri tabellán, és így az anyagi helyzetük is stabilizálódjon. Ez Carter szerint azt jelenti, hogy a Mercedesszel tavaly megkötött, 2020-ig érvényes szerződésüket is kitöltik.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!