Lewis Hamilton vasárnap megelőzheti Michael Schumachert, és a Magyar Nagydíj legsikeresebb versenyzőjévé válhat, ha pályafutása során ötödször is sikerül nyernie a „lassacskán a kedvenc pályájává váló" Hungaroringen, miután szombaton fél másodperces előnnyel elhódította a pole pozíciót.
„Ez eddig jó hétvége volt" – mondta. „Itt mindig szép élményekben van részem, imádom a klímát, a várost... És a pályát is. Kicsit olyan, mint azok a gokartpályák, ahol régen versenyeztünk, különösen nagyon lágy gumikkal, extra tapadós aszfalton, mert a melegnek köszönhetően itt is óriási a tapadás."
„Már a 2-es/3-as kanyarnál könnyű megfőzni a gumikat, aztán egyik kanyar jön a másik után. Ez nem egyszerű pálya, még a huppanók is jók rajta. Ezek érdekes karakterrel ruházzák fel, mert ha rosszul kapjuk el valamelyiket, az autónk fara azonnal kitör. Rendkívül technikás és fizikális."
Nico Rosberg az időmérőn végig a hibás aero-balanszra és az alulkormányzottságra panaszkodott, s bár megerősítette, hogy az első keréknyomást is rosszul lőtték be az autóján, azt mondta, nem emiatt volt lassabb a szokásosnál. „Nincs rá magyarázatom" – ismerte el. „Az időmérő többé-kevésbé a tervek szerint alakult, csak egyszerűen nem voltam elég gyors, és a teljesítményünk egész hétvégén össze-vissza ingadozott."
Az Origo GPhírek kérdésére, hogy az aszfalt 53 fokos szombati hőmérséklete túl magas volt-e a gumiknak, és a vasárnapra várt, 8-9 fokkal hűvösebb idő segíthet-e, Rosberg azt felelte: „Nem, a gumik rendben voltak, és holnap sem lesz velük baj."
„A balansz viszont kicsit változni fog, mégpedig számomra nem a kedvező irányba, mert az autóm már ma is alulkormányzott volt, holnap pedig ettől még inkább az lesz. Úgyhogy nem ideális a dolog."
„Viszont az alulkormányzottság a verseny szempontjából még jó is lehet, mert így könnyebb vigyázni a hátsó gumikra, ami holnap az egyik legfontosabb szempont lesz" – tette hozzá Rosberg. „Meglátjuk, hogy alakul a balansz, de mindenképpen támadni fogok."
A német versenyzőnek a pálya porosabb oldalán lévő 2. kockából kell majd nekivágnia a 30. Magyar Nagydíjnak, ami azonban nem aggasztja. „Ez valóban egy kis hátrány, de amilyen kaotikusan a rajtjaink mostanában alakultak, így is lesz némi esélyem előre kerülni" – vélte.
Vasárnap a Mercedes is új rekordot állíthat fel, ha zsinórban tizedszer mindkét pilótájuk a dobogón ér célba.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!