Sergio Pérez a pénteki első szabadedzésen felborult, miután megsérült a jobb hátsó felfüggesztése, és a korlátnak csapódott a 11-es kanyar után. A Force India emiatt megerősítette a futóművét, mert rájöttek, hogy a lengőkar sérült meg a túl nagy terhelés miatt. Szerintük a Hungaroring hosszú kerékvetőin másfajta terhelést kapnak az autók, mint a többi pályán, ezért nem tudtak felkészülni erre a problémára.
A Force India bízott benne, hogy a hétvége hátralévő részében nem kell hasonló hibával szembesülniük, a vasárnapi futamon azonban ismét balesetet szenvedett az egyik autójuk: ezúttal Nico Hülkenberg kötött ki a gumifalban, miután a célegyenes végén leszakadt az autójáról az első szárny. A Force India ügyvezetője, Otmar Szafnauer arra gyanakszik, hogy ezt a balesetet is a kerékvetők okozták.
"Még vizsgáljuk, hogyan és mitől törött le a szárny, de szerintem ez is a szokatlan terhelés miatt történt, ami az itteni kerékvetőkön éri az autókat" - mondta az Autosportnak. "A teszteken nem találkozunk ilyen kerékvetőkkel, ezért nem lehettünk benne biztosak, mire számíthatunk."
"Ez az egyetlen ilyen pálya, és nemcsak velünk fordult elő hasonló eset: a Ferrarinál Kimi (Räikkönen) is elvesztette az első szárnyát, a versenyen pedig a kameráját."
Szafnauer szerint érdemes lenne megfontolni, hogy módosítsák a Hungaroring kerékvetőit, de ők is mindenképpen változtatnak az autójukon. "Korábban nem volt ilyen problémánk, ezért különösen nehéz ezt elfogadni, ráadásul az autónk tempója jelentősen javult" - mondta. "Biztos vagyok benne, hogy találunk megoldást a problémára, és megbízhatóbb autóval térünk vissza. A lengőkart már megerősítettük, most a szárny következik."
Egyébként Szafnauer nyitott kapukat dönget, az ígéretek szerint szeptemberben kezdődő újraaszfaltozás során ugyanis a Hungaroring rázóköveit is teljes egészében ki fogják cserélni. A Force India problémáját nem a bordák magassága, hanem a kerékvetők hossza okozhatta, amelytől berázott az autó futóműve.
Szafnauer szerint azért is különösen bosszantó a kiesés, mert Hülkenberg jó úton haladt pályafutása legjobb eredménye felé. "Mielőtt Nico szárnya megadta magát, (Danyiil) Kvjat előtt haladt. Szerintem nem is volt olyan pontja a versenynek, amikor Kvjat volt előrébb" - mondta.
"Vajon magunk mögött tudtuk volna tartani? Nico szerint lehet, hogy igen" - tette hozzá. "Nehezen mondom ki, hogy felállhattunk volna a dobogóra, de valószínűleg Kvjat közelében végeztünk volna."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!