A monacói betli után az ausztriai zsinórban már a második hétvége volt, amelyen a Williams több pontot szerzett a konstruktőri tabellán előtte álló Ferrarinál. Igaz, ehhez szükség volt Kimi Räikkönen megpördülésére, illetve Sebastian Vettel elrontott kerékcseréjére is, de Montrealban Valtteri Bottasnak, majd Spielbergben Felipe Massának sikerült feltornáznia magát a dobogóra a Mercedes párosa mögé.
A Williams vezető versenymérnöke, Rob Smedley azonban még nem meri kijelenteni, hogy az Ausztriában bevetett fejlesztéseikkel utolérték a Ferrarit.
„Hülyeség lenne tőlem, ha azt mondanám, hogy minden típusú pályán közelebb kerültünk hozzájuk"
– mondta az Origo GPhírek-nek. „A szimulációink szerint más, hagyományosabbnak tekintett pályákon, mint Silverstone, kevésbé fog sokat hozni a konyhára az új csomagunk. De az összes számot nézve azt kell mondanom, a lassú és a gyors pályákon is ledolgoztunk valamennyit a hátrányunkból, bár ezt valójában nem tudhatjuk, amíg nem megyünk az adott helyen."
Smedley nem tagadta, hogy Massa spielbergi dobogójához szerencsére is szükségük volt, de „ahogy mondani szokás, mindenki a saját szerencséjének kovácsa, és ez ránk is érvényes" – tette hozzá. „Az operatív erősségünket bizonyítja, hogy magunk mögött tudtunk tartani egy gyorsabb autót, mégpedig az idén már nem először."
A Williams újításai rendszerint továbbra is beválnak.
„Sikerült egész jelentősen növelnünk a leszorítóerőt, és Silverstone-ban még nagyobbra van szükség" – mutatott rá Smedley. „A szélcsatornánk és az aerodinamikai stábunk hatékonyságát dicséri, hogy minden az előzetes adatainknak megfelelően működött. A korreláció továbbra is nagyszerű maradt."
A csapat hétvégi előzetesében Smedley azt mondta, a Brit Nagydíjon a Williams ismét a dobogóra tör. „Az autónk az egyenesben nagyon jól megy a Mercedes hajtásláncának és a kis légellenállású aerodinamikai konfigurációnak köszönhetően, amit előszeretettel használunk" – magyarázta. „Ráadásul a gyors kanyarokban is kifejezetten erős. Tavaly kivételesen jó pálya volt ez nekünk, hiszen Valtteri a rajtrács hátsó feléből kapaszkodott fel a 2. helyre, zsinórban a harmadik dobogós helyünket szerezve meg."
Bottas elismerte, hogy ő is eredményes hétvégére számít Silverstone-ban, mert „az Ausztriában bevetett fejlesztéseinkkel nőtt az autónk leszorítóereje." Massa pedig egyetértett Smedley-vel abban, hogy a pálya passzol a Williamshez, hiszen „sok rajta az elnyújtott, tempós kanyar. A hazai futamunkon szeretnénk triplázni a dobogókkal, a csapatnál jelenleg nagyon jó a harci szellem."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!