Az Autosport is publikálta az F1 Racinggel és a Motorsport Newszal közös közvélemény-kutatásának eredményeit, amelyet nem sokkal a GPDA és a Motorsport.com felmérése előtt indítottak el. Utóbbi a versenyzők szakszervezetének támogatása miatt nagyobb visszhangot váltott ki, de az Autosport felmérésében is lehet találni érdekes eredményeket.
A legszembetűnőbb eltérés, hogy Kimi Räikkönen, Fernando Alonso és Jenson Button ezúttal is szerepel a legnépszerűbb F1-es pilóták között, a sort viszont Lewis Hamilton vezeti, aki a GPDA-felmérésben még a dobogóra sem ért fel. A csapatok rangsora megegyezik, a Ferrari a McLaren és a Williams előtt vezet, a friss eredményeknél viszont látható, hogy többen vannak, akiknek nincs preferált csapata, mint ahányan a Williamsnek szurkolnak. A kedvenc nagydíj a Belga lett Monaco és Kanada előtt, a Hungaroring a 7. helyet szerezte meg.
A GDPA kutatásához hasonlóan körvonalazódik, hogy a válaszadók nem szeretnének mesterséges szabályokat vagy eljárásokat látni a versenyek felborítása érdekében, viszont üdvözölnék a szabadabb előírásokat. 91% ellenzi a dupla pontos szezonzáró visszatérését, 61,3% szívesen látna ismét tankolásokat, 73% elutasítja az erőviszonyok mesterséges kiegyenlítését, 65,9% pedig nem akar fordított rajtrácsokat látni. 62,8% nem kér az időmérő futamokból, 39,5% viszont támogatja a harmadik autókat, ha azokat fiatal pilóták vezetik.
Elsöprő támogatás övezi a szabályok fellazítását: 86,9% látna szívesen szabadabb technikai előírásokat, és 52,3% eltörölné a kétféle gumikeverék kötelező használatát is. A válaszolók 90,1%-a számára fontos az F1 vezető szerepe a technikai szempontok terén, viszont csak 50,9% szerint kell a sportágnak környezetkímélőnek is lennie, és 46,1% utasítja el a jelenlegi hajtásláncokat. Érdekesség, hogy 62,1% támogatja az ügyfélautókat, de 86% elutasítja, hogy az F1 márkakupává váljon, vagyis mindenkinek azonos autóval kelljen versenyeznie.
A közönség a GPDA kutatásához hasonlóan az 1990-es és a 2000-es éveket szerette a legjobban az F1-ben, de ezúttal a ’90-es évek kaptak több szavazatot. Nem meglepő, hogy a résztvevők 64,5%-a több mint 15 éve figyelemmel követi a sportot, és erre is visszavezethető, hogy 88,4% szerint az autógyártók jelenléte jót tesz az F1-nek. 91,2% bebetonozná a tradicionális európai helyszíneket a versenynaptárba, és 45,2% elutasítja az új, egzotikus országok belépését a sorozatba.
Demográfiai szempontból újabb aggasztó jel, hogy a válaszadók mindössze 9%-a volt 18 év alatti, 92,2% férfinak vallotta magát. A közönség 95,1%-a még mindig TV-n nézi a futamokat, de a laptop 52,2%-a is erős, a telefonok pedig 45,4%-ot kaptak. A TV nézők 34,7%-a fizet elő az F1-es közvetítésekre, 43,4% viszont semennyit sem áldozna arra, hogy letölthesse, vagy az interneten nézhesse a futamokat. 36,7% követik az időmérőt és a futamot is, ennél valamivel kevesebben az összes edzést és a versenyt is megnézik.
A GPDA-felmérés eredményeivel ellentétben ezúttal nem hozták nyilvánosságra, hogy hány országból érkeztek válaszok a kérdésekre, úgy tűnik, hogy az Autosport kutatása a TV-s előfizetési statisztikák és a Hamilton-imádat alapján valószínűleg inkább Nagy-Britannia kapcsán reprezentatív.
A két felmérés eredménye viszont látszólag világosan körvonalazza az F1 jelenlegi törzsközönségének kívánalmait, amelynek lényege, hogy a sportág az 1990-es és a 2000-es évek első felének hangulatát hozza vissza. A szurkolók többsége akkor szerette meg az F1-et. Az egyik felmérésből sem derül ki, hogy mit kellene tennie az F1-nek a rajongótábor öregedésének megállításához, és új közönség, a fiatalok megszólításához.
A részletes eredmények és diagramok itt találhatók.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!