Sebastian Vettel a Belga Nagydíjon történt defektje után keményen bírálta a Pirellit, de az ő nyilatkozata is kritikákat váltott ki. Az egykori csapatfőnök, jelenleg a BBC-nek dolgozó Eddie Jordan például úgy vélte, „Sebastiannak gondolkodnia kell, mielőtt támadást indít egy olyan nemzetközi nagyvállalat ellen, mint a Pirelli."
„Vettel minden áron a világbajnoki küzdelem részese akart maradni, a Ferrari ezért vállalt ekkora kockázatot" – utalt a szokatlan egy kiállásos taktikára Jordan a Sport Bildnek. „És Sebastian is ezért ennyire csalódott. 67 pontos hátrányban már lemondhat a címről."
Megértőbb Vettel kifakadásával kapcsolatban a kétszeres vb-győztes Mika Häkkinen. „Megértem, ha egy versenyző feldúltan reagál egy ilyen helyzetre, különösen Spában, ezen a gyors pályán, ahol a defektek mindig veszélyesek" – mutatott rá. „A pilóták gyorsasága 80 százalékban mentális eredetű, egy ehhez hasonló incidens után ezért az önbizalmuk csökken, ami a köridőkön is meglátszik."
„Emlékszem, hogy amikor egy 1997-es edzésen az Eau Rouge-ból kigyorsítottam a Kemmel egyenesre, a futómű 330 km/ó-s tempónál megadta magát. Amíg az ember nem éli át ezt ekkora sebességnél, meg is feledkezhet róla, hogy milyen gyorsan megy."
Bár a Pirelli Vettel túl hosszú etapjával magyarázta, az FIA sajtófőnöke, Matteo Bonciani az Auto Motor und Sportnak elismerte, hogy a defekt okait még nem értik teljesen, „ami aggodalomra ad okot."
„Folyamatosan kapcsolatban állunk a Ferrarival és a Pirellivel, hogy kiderítsük, mi történt, és szükség esetén lépéseket tegyünk" – mondta, hozzátéve, hogy a gumiszállító kérésének eleget téve maximalizálhatják az egy szett gumival megtehető körök számát, „amennyiben a közös elemzésünk alapján ez segítene."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!