Hullámzó teljesítményt nyújtott a Lotus a múlt hétvégi Belga Nagydíj során, de az egyik autójukkal végül rég nem látott sikert értek el. Romain Grosjean a váltócsere miatt kapott rajtbüntetése ellenére is felért a dobogóra, így a 2013-as USA Nagydíj óta a pályafutása legjobb eredményét érte el. Pastor Maldonadónak viszont ezúttal sem jött ki a lépés: bár a rajt után még ő volt előrébb, a 2. körben már fel is adta a futamot.
„Maldonado saját maga okozta a kiesést” – nyilatkozta a Lotus vezető versenymérnöke, Alan Permane. „Nagyon kisodródott az Eau Rouge-ban. Ettől elromlott a kuplung vezérlése. A szelepek megsérültek, ami kiiktatta a kuplungot, ezért nem tudta folytatni a versenyt.” Maldonado az ominózus kanyar után kénytelen volt félreállni, és elengedni a mezőnyt, de végül vissza tudta juttatni autóját a bokszba.
Permane kijelentette, hogy a másik autójukban ülő Grosjean viszont „egyetlen hibát sem követett el a hétvége során, briliáns időmérőt és futamot teljesített”. A csapat mérnöke rámutatott arra is, hogy a francia „2013-ban ezt minden versenyen tudta hozni”, és elismerte, hogy „a tavalyi év elég nagy megpróbáltatás volt” a Lotus számára. Belgiumban viszont „minden összeállt” a csapatnál.
„Az autónknak fekszenek a kis leszorító erőt igénylő pályák, úgyhogy Spa és Kanada nekünk elég jó volt, és Ausztria is elfogadhatóan alakult" - magyarázta Permane. "Nagyon jó autónk van, kis leszorító erő mellett remekül működik, úgyhogy remélhetőleg Monza is előnyös lesz számunkra. Ha mi is úgy fejleszthetnénk, ahogy a többi autót szokták, lenne esélyünk előrébb végezni" – utalt a Lotus egyre mélyülő, elsősorban anyagi problémáira.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!