Bár több műszaki szakember is korainak tartja, 2017-től várhatóan drasztikusan megváltoznak az F1-ben érvényes technikai szabályok annak érdekében, hogy az autók gyorsabbak és esztétikusabbak legyenek, illetve a versenyzők számára nagyobb kihívást jelentsen a vezetésük. Az F1-es Stratégiai Munkacsoport augusztus 18-án ülésezik ismét, és a Force India reményét fejezte ki, hogy döntések is születnek az új előírásokkal kapcsolatban, mert tartanak attól, hogy kevés idejük marad az átállásra.
„Számomra a legnagyobb aggodalmat az okozza, hogy a szabályok még mindig nem kifinomultak, és minél többet várunk, annál rosszabbul jövünk ki ebből” – mondta Otmar Szafnauer, a Force India ügyvezetője. „Nem rendelkezünk azokkal a (dologi) erőforrásokkal, amelyekkel a többi csapat, akik két dolgot csinálnak egyszerre. Mi egymás után fejlesztünk, nem párhuzamosan, úgyhogy lépnünk kell a szabályok terén, különösen akkor, ha nagy átrendeződés lesz. Úgy tűnik, annak nézünk elébe.”
Andy Green, a csapat technikai igazgatója szerint, amíg az FIA nem közli, hogy a szabályok várhatóan milyen formában változnak „minden nyitott, mint egy üres papírlap”, és hozzátette, hogy még a következő szezon első futam előtt tudniuk kell, milyen autót kell építeniük 2017-re. „Az aggodalmunk valós, mert 2016 márciusában már ismernünk kellene a szabályokat” – jelentette ki az Autosportnak.
„Hónapokat töltünk egysoros előírások részletezésével a technikai szabályzatban, hogy minden körül legyen írva, és ne legyenek kiskapuk. Úgyhogy vegyük a teljes szabályzatot, és képzeljük el, hogy a rendelkezésre álló idő alatt úgy újraírjuk anélkül, hogy tele lennének lyukakkal. Ez igazi kihívás lesz, és nem igazán tudom, hogyan fogjuk elvégezni márciusig.”
Változások várhatók a Pirelli háza táján is, miután Paul Hembery, a márka motorsport menedzsere elismerte, „túl konzervatívak” voltak az idei keverékekkel. A brit szeretné, ha jövőre visszatérnének a két-három kerékcserés versenyek, változtatnak a kemény gumikon, és sokkal lágyabb abroncsokat is készítenek 2016-ra. Hembery előrelépésnek tekinti, hogy a szemcsésedés nem jellemző az idei gumikra, és közölte, a tesztek hiánya miatt számolták el magukat a kerékcserék tekintetében. Úgy véli, ez jelentős szabályváltozások esetén nem maradhat így.
„Amennyiben maradunk a sportban, a 2017-re tervezett változások, köztük a szélesebb hátsó gumik, az első kerekek gyanítható változása, és a várhatóan nagyon újszerű aerodinamikai terhelés miatt a sportban át kell gondolni a tesztek megítélését. A változás igen jelentős, és nem akarjuk, hogy Barcelonában egy márciusi teszten egyszer csak kiderüljön, hogy komoly problémák vannak. Megoldást kell találnunk arra, hogy már előtte is tesztelhessünk” – közölte.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!