Vágólapra másolva!
Az F1-ben küszködő francia gyártó önálló megoldásokkal tervezi erőforrásának fejlesztését, és bár nem tartja értéktelennek a Red Bull által meghívott Mario Illien munkáját, a Mercedes egykori motorszakértőjének elképzeléseit nem használják fel.

Két fronton is folyik a munka a Renault erőforrásának javítása érdekében, de a franciák sportprogramját irányító Cyril Abiteboul kijelentette, csak a házon belül készült megoldásokat használják fel a várhatóan Oroszországban bemutatkozó új változat elkészítése során. Ez azt jelenti, hogy a Red Bull által még tavaly meghívott motorszakértő, Mario Illien terveit a Renault nem veszi figyelembe.

„Szerintem az együttműködés sikeres” – mondta Abiteboul a Motorsport.com-nak. „Jó dolog kívülről érkező emberekkel dolgozni, mert egyébként házon belül képtelenség fejlődni, ha az ember nem áll versenyben vagy partneri viszonyban külsősökkel. Alapvetően nagyszerű külső nézőpontot, támogatást és visszajelzéseket kapni, de jelenleg, a most készülő motorunkban semmi sincs, ami az Ilmortól származik” – jelentette ki.

A Renault továbbra is önállóan fejleszt Forrás: Renault Sport F1/DPPI/Frederic Le Floch

Mario Illien és Paul Morgan 1983-ban alapította az Ilmor nevű vállalatot, ami eleinte az IndyCarba készített motorokat, majd sokáig külső beszállítóként a Mercedes F1-es erőforrásait tervezte és gyártotta, köztük az 1998-ban és 1999-ben Mika Häkkinennel bajnoki címeket is szerző motorokat. Morgan 2002-ben történt halála után a Mercedes több lépcsőben felvásárolta a brixworth-i céget, és jelenleg az F1-es istállója részeként, Mercedes AMG High Performance Powertrains néven működteti.

Az eladás után Illien az USA-ban újraalakította a céget, azóta főleg tanácsadóként vesz részt különböző, IndyCart és MotoGP-t érintő projektekben. A Red Bull a Renault tavalyi küszködését látva, Adrian Newey és Illien jó kapcsolatára építve kereste meg a svájci mérnököt, aki a Renault-tól függetlenül, de a franciák beleegyezésével kezdett hozzá az erőforrás rendbetételéhez.

„Nem mondom, hogy a későbbiekben és a jövőben sem (valósul meg valami Illien munkájából), és azt sem, hogy nem volt jó hatással arra, amit a szezon végéig csinálunk” – jelentette ki Abiteboul. „Az Ilmorral való kapcsolatunkról nem mondható el, hogy értéktelen lenne. Egyelőre viszont (az Ilmortól) semmi sem olyan nem került be az általunk később használt motorba, ami már bizonyítást nyert.”

Látványos előrelépés lesz, de nem elég

Abiteboul kijelentette, hogy a későbbiekben, zsetonok felhasználásával bemutatkozó erőforrástól jelentős előrelépést vár, azonban még ő is elismerte, hogy várhatóan így sem tudják majd utolérni az éllovas Mercedest, ami két futam híján az idei összes versenyt megnyerte, és minden alkalommal megszerezte a pole pozíciót.

„Szemmel látható különbséget akarok, nem csak olyan eltérést, amit egy mérnök a laptopján, a telemetriát bámulva vesz észre” – jelentette ki. „Látszania kell a köridőkön is. Nem lesz akkora különbség, ami lehetővé teszi a Red Bull számára, hogy utolérje a Mercedest, ezt el kell ismernünk. Viszont a Mercedes mögötti lemaradásunk jelentős részét ledolgozzuk.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!