Hetek óta arra vár a közvélemény, hogy a Renault meghozza a döntését az F1-es szerepvállalásuk jövőjéről. Bár korábban már biztosnak tűnt, hogy visszavásárolják a Lotust, valójában még a franciák kivonulására is van esély. Az enstone-i istálló azóta a csőd szélére jutott, főszponzoruk egyelőre nem fizet nekik, egy korábbi pilótájuk beperelte őket, és már a brit adóhatóság is szorongatja a csapatot.
Ennek fényében így nem meglepő, hogy a Szingapúri Nagydíj előzetesében már szinte könyörögnek a Renault-nak, hogy vegye vissza őket. „Fantasztikus lenne a sport számára, Enstone-nak pedig óriási pozitívumot jelentene a visszatérésük” – nyilatkozta Federico Gastaldi, a Lotus csapatfőnök-helyettese. „Amíg viszont a megállapodás nem köttetett meg, a saját feladatainkra koncentrálunk.
Gastaldi a Renault várható visszatérése kapcsán elmondta: „Enstone számára nagyon más jellegű feladat lenne, hiszen rengeteg dolog változott az elmúlt néhány év során, mióta (a Renault) utoljára gyári istállót működtetett. Mi viszont Enstone-ban hozzászoktunk az alkalmazkodáshoz, és mindig a legtöbbet próbáljuk kihozni a helyzetekből. Mindenképpen üdvözölnénk a lehetőséget, hogy ismét gyári csapat lehessünk, és örömmel fogadnánk vissza őket” – utalt az egykori tulajdonosra.
Miután a Lotus legkésőbb nyár óta már nem fizeti ki rendesen a beszállítóit, augusztusban pedig Bernie Ecclestone állta a dolgozók béreit, kisebb csoda volt, hogy Romain Grosjean a 3. helyen ért célba Belgiumban. A csapat kénytelen volt a teljes kutatás-fejlesztési tevékenységét és az anyagbeszerzést is leállítani, ráadásul Alan Permane, az istálló vezető versenymérnöke szerint az idei autón már akkor sem kezdenek újra dolgozni, ha pénz áll a házhoz.
„Nem, már szerintem nagyjából mindent a 2016-os autóra összpontosítunk” – ismerte el az F1i.com-nak. „Akadnak még apróságok, Spára és Monzára például hoztunk egy új koncepciójú első szárnyat, amit továbbfejlesztünk, hogy próbálkozzunk ezáltal. Már ezt is a következő évre készítjük, és csak akkor használjuk az idén, ha javítani tudunk rajta. Nagyon különbözik a hagyományos formatervtől, úgyhogy ezen még dolgozunk.”
Permane szerint nem várható sok újítás a Lotustól, de „az év jelenlegi szakaszában már senki sem hoz jelentős fejlesztéseket, ezért „nem látom okát” annak, hogy ne tudnák visszaszerezni a Force Indiától a konstruktőri bajnokság 5. helyét. „Szép eredményt értek el Monzában, de talán kissé szerencséjük is volt. Maradt még hét versenyünk, van időnk visszanyerni, ez biztos” – jelentette ki.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!