Manor Marussia F1 Team's Spanish driver Roberto Merhi drives during the first practice session at the Spa-Francorchamps ciruit in Spa on August 21, 2015, ahead of the Belgian Formula One Grand Prix. AFP PHOTO / EMMANUEL DUNAND
Vágólapra másolva!
A jelenlegi legjobb F1-es erőforrásra válthat 2016-ban a mezőny sereghajtója, a Manor. A brit kis csapat a tavalyi Ferrari motorokat használja, jövőre pedig a Mercedes láthatja el őket, ami Pascal Wehrlein számára is megnyithatja az utat.
A Manor kaphatja meg a Red Bull által áhított Mercedes erőforrásokat, értesült az Autosport, miután a Red Bull részéről Helmut Marko a Bildnek azt mondta, lezártnak tekintik a Mercedes-témát, és más lehetőségeket keresnek. Az Autosport szerint a sereghajtó istálló és a stuttgarti vállalat képviselői is megerősítették, tárgyalnak egymással a 2016-os motorszállítás kapcsán, de egyelőre nem született döntés. „Egyeztettünk a motorokról, és érdeklődnek aziránt, hogy feltérképezzék versenyképes környezetet” – ködösített Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója.
„Manapság Ferrari motorjaik vannak, de ez egy fiatal és új csapat, ezért találkozniuk kell az összes erőforrás-beszállítóval, hogy a legjobb feltételeket alkudhassák ki. Mi is ezért tárgyalunk velük” – mondta Wolff. A szabályok szerint egy gyártó maximum három istállót láthat el, de az FIA már az idén is engedélyezte, hogy a Mercedes négy csapatnak adjon motort. Így Wolff szerint csak a kapacitásukon múlik, hogy szállítsanak-e a Manornak, amely a Lotus kvótáját „veheti át”, ha a Renault visszavásárolja az enstone-i istállót.
A Mercedes számára kifejezetten előnyös lehetne a Manorral való együttműködés, mert a stuttgarti vállalat szeretne ülést találni a DTM bajnoki címéért küzdő tehetségüknek, Pascal Wehrleinnek, aki tavaly szeptember óta az F1-es csapatuk tartalékpilótája is, bár rendszeresen tesztelt a Force Indiánál, Wolff szerint „az az ajtó bezárult” előtte. Wolff kijelentette, hogy nincs rajtuk nyomás, de „a megfelelő ülést" szeretnék megtalálni Wehrlein számára.
„Nem tárgyaltunk még a Manorral a versenyzőkről, mert szerintem még korai” – mondta az osztrák. „Elkötelezett támogatója vagyok Pascalnak, mert szerintem remek munkát végez a DTM-ben, és kiemelkedő srác volt az F3-ban is. Mindenképpen úgy érzem, megvan benne a potenciál ahhoz, hogy az F1-ben menjen. Jelenleg viszont kizárólag a csapatunkra és a bajnokságok megnyerésére koncentrálok. A következő lépés, hogy Pascalt remélhetőleg a megfelelő üléshez juttatjuk.”
Borulhat a motorok piaca
Bár a pilótapiacon szinte teljes változatlanság uralkodik, a motorok terén jelentős változásokra lehet számítani. A Mercedes, a Ferrari és a McLaren Honda természetesen nem cserél, és a Williams, a Force India, valamint a Sauber is marad az idei beszállítójánál, a Red Bull csapatai viszont várhatóan a Ferrari erőforrásra váltanak, ahogy az új Haas csapat is az olaszoknak szavazott bizalmat. A jelenlegi Lotus valószínűleg a Renault gyári csapata lesz, a Manor pedig a Mercedes motorjait választhatja.
Ez azt jelenti, hogy a Renault és a Honda egy-egy, a Mercedes négy, a Ferrari pedig akár öt csapatnak is szállíthat erőforrásokat, kirajzolódik tehát a tendencia, amely jelzi a versenyképtelennek vélt motoroktól való menekülést. Egyben kilátástalanná teszi a Renault és a Honda F1-es programját, mivel az ellenfelek jelentős bevételekre tesznek szert ügyfeleiktől, és sokkal több adatot is gyűjthetnek annak köszönhetően, hogy motorjaik több autóban működnek majd.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!